news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتعکسعکسصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1382/09/05

دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب به مناسبت عید سعید فطر

همزمان با عید سعید فطر، رؤسای سه قوه، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مسؤولان و کارگزاران نظام اسلامی، سفرای کشورهای اسلامی در تهران و همچنین جمعی از قشرهای مختلف مردم امروز با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای در این دیدار ضمن تبریک عید سعید فطر به امت بزرگ اسلامی بویژه مردم ایران، مهمترین معنا و مضمون این عید را اتحاد و وحدت و مستحکم شدن دلها بواسطه ایمان به خدا دانستند و تأکید کردند: تنها راه موفقیت و پیشرفت امت اسلامی در عرصه های مختلف و تسلط بر سرنوشت خویش و مقابله با تهدیدهای مغرورانه مراکز قدرت جهانی، وحدت کلمه و پرهیز از اختلاف و تفرقه است.
ایشان از توحید کلمه و کلمه توحید بعنوان دو اصل بسیار مهم و سرنوشت ساز برای سعادت امت اسلامی یاد کردند و افزودند: وضعیت تلخ و خونین مردم فلسطین، سلطه اشغالگران بر عراق، و فریادهای مستانه آمریکا بر ضد کشورهای خاورمیانه، متأسفانه همه نتیجه اختلاف کلمه در میان مسلمانان است و برای رهایی از این وضعیت، باید ملتها و دولتهای اسلامی متحد شوند و شعارهای آنان یکی شود.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به تلاش های آشکار و پنهان در دنیای اسلام برای ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی، بر لزوم هوشیاری ملتها، دولتها، جریانهای سیاسی و روشنفکران اسلامی تأکید و خاطرنشان کردند: امروز در عراق، استعمارگران نقشه تجزیه این کشور را کشیده اند اما اشغالگران باید بدانند که عراق متعلق به مردم عراق است و قانون اساسی این کشور باید بوسیله مردم عراق نوشته شود و نه در واشنگتن، و اگر غیر از این عمل شود، مردم عراق گریبان اشغالگران را رها نخواهند کرد و در مقابل آنان تسلیم نخواهند شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به دفاع مظلومانه، غریبانه و در عین حال شجاعانه مردم فلسطین، ملت قهرمان را برازنده مردم فلسطین دانستند و افزودند: امروز آمریکا و صهیونیستها در فلسطین عاجز شده اند و راهی جز تن دادن به خواست مردم ندارند.
ایشان موفقیت و پیشرفتهای ملت ایران در طول 25 سال گذشته، را نیز مرهون وحدت کلمه دانستند و با تأکید بر لزوم حفظ این رمز پیروزی خاطرنشان کردند: ملت ایران استقلال و مردم سالاری دینی خود را آسان بدست نیاورده است که آنرا براحتی از دست بدهد و ایمان به خدا و اعتماد به وعده الهی ضامن پایداری در مقابل توطئه دشمنان و ادامه مسیر خواهد بود.
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی رئیس جمهور نیز در این دیدار ضمن تبریک عید سعید فطر به رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسلمانان جهان بویژه ملت مسلمان ایران، از ماه رمضان بعنوان ماه تقویت ایمان و اراده و رهایی از سلطه هوای نفس و قدرتهای زمینی یاد کرد و با اشاره به رنج و گرفتاری کنونی امت اسلامی افزود: دین اسلام منادی صلح و عدالت است و پیروان خود را عزیز و سربلند و آزاد خواسته است لذا مسلمانان جهان باید با پیروی از دستورات دین اسلام از این آلام رهایی یابند و به عزت و سربلندی مورد نظر اسلام برسند.
آقای خاتمی اظهار امیدواری کرد عید فطر امسال طلیعه رهایی ملت فلسطین، عراق و افغانستان از رنجها و مشکلات خود باشد. رئیس جمهور همچنین با اشاره به گذشت ربع قرن از انقلاب اسلامی و موفقیتهای ملت ایران در این 25 سال تأکید کرد: با تعیین چشم انداز امیدبخش 20 ساله کشور، ملت ایران مسیر سربلندی و عزت خود را در دهه سوم به یاری خداوند طی خواهد کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی