news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1382/09/02

دیدار جمعی از فرزندان شاهد با رهبر انقلاب

صدها تن از فرزندان شهدا امروز میهمان رهبر معظم انقلاب اسلامی بودند. در این مراسم یکی از فرزندان شهدا آیاتی از کلام الله مجید را قرائت کرد و دو تن دیگر از فرزندان شهدا به قرائت سروده های خود پرداختند.
سپس دو سرود در وصف حضرت علی (ع) و قدس شریف بوسیله گروه سرود فرزندان شهداء اجرا گردید.
حاضران در این مراسم همچنین، نماز مغرب و عشاء را به امامت حضرت آیت الله خامنه ای اقامه و سپس روزه خود را بهمراه مقام معظم رهبری افطار کردند.
پس از مراسم افطار، حضرت آیت الله خامنه ای ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع فرزندان شهدا و اظهار ارادت و اخلاص به آنان خطاب به فرزندان شهدا خاطرنشان کردند: پدران شما بهنگام نیاز کشور به مردان شجاع و فداکار، جان خود را نثار کردند و بدون هیچگونه مبالغه ای برگردن این کشور و ملت حق حیات دارند.
ایشان افزودند: شما باید به پدران خود افتخار و مباهات کنید زیرا آنان مرگ خود را که سرنوشت محتوم همه انسانها است، در مسیر سعادت انسانیت قراردادند و توانستند مسیر طولانی و در برخی مواقع آرزوی دست نیافتنی به اعلی علیین را به سرعت و در سن جوانی طی نمایند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به بروز قابلیتها و استعدادها و کارآمدی فرزندان شهدا در عرصه های مختلف، لزوم بهره برداری مناسب و صحیح از سرمایه بسیار ارزشمند جوانی را خاطرنشان و تأکید کردند: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یک نسل جوشان و پرشور جوان در حرکت تاریخی جامعه شکل گرفت که برکات آن در طول سالهای گذشته نصیب کشور و ملت شده است و در آینده هم کشور از برکات این نسل بهره مند خواهد شد.
حضرت آیت الله خامنه ای، با اشاره به قابلیت ها و استعدادهای مادی و معنوی کشور، عرصه کنونی را عرصه مجاهدت و تلاش برای کشور برشمردند و خاطرنشان کردند: برخلاف تصور بدخواهان که تلاش دارند کشور را به دوران رکود و جمود قبل از انقلاب بازگردانند، ملت ایران زنده است و به برکت نسل جوان پرشور، مسیر خود را با قدرت ادامه خواهد داد.
در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان نماینده ولی فقیه و رئیس بنیاد شهید ضمن ارائه گزارشی از موفقیتهای فرزندان شهدا در عرصه های مختلف گفت: در میان فرزندان شهدا، سی هزار دانشجو، 600 طلبه، 29 حافظ کل قرآن، 15 قاری ملی و بین المللی، 245 دکترای تخصصی پزشکی، 7 فوق تخصص پزشکی، 20 شاعر، 79 هنرمند، 55 دانشجوی نمونه ملی و شاهد، 9 صاحب مدال در المپیادهای کشوری و جهانی، 80 قهرمان کشوری و 19 قهرمان آسیایی و جهانی در رشته های ورزشی حضور دارند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی