news/content
نسخه قابل چاپ
1372/05/06

دیدار علماء و فضلا و طلاب‌ آذربایجان‌ شرقی با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ شب‌ گذشته‌ در مسجد جامع‌ شهر تبریز با جمع‌ زیادی‌ از علماء، فضلا و طلاب‌ مدارس‌ علوم‌ دینی‌ در خطه‌ آذربایجان‌ دیدار کردند و طی‌ آن‌ از تشکیل‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ به‌ عنوان‌ موقعیت‌ خطیری‌ برای‌ روحانیون‌ در جهت‌ انجام‌ رسالت‌ الهی‌ و اسلامی‌ خود نام‌ بردند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در سخنانشان‌ به‌ بیان‌ گوشه‌هائی‌ از خاطرات‌ بزرگ‌ شهر قهرمانپرور تبریز پرداختند و فرمودند: در گذشته‌ کار علمای‌ طراز اول‌ تبریز به‌ یک‌ مسجد محدود می‌شد اما امروز دامنه‌ و شعاع‌ نفوذ روحانیت‌ اسلام‌ بسیار فراتر از گذشته‌ است‌ و عموم‌ روحانیون‌ باید عمق‌ عظمت‌ آنچه‌ را که‌ در تشکیل‌ حکومت‌ اسلامی‌ و قرآنی‌ واقع‌ شده‌ است‌ در یابند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ تلاش‌ علمای‌ بزرگ‌ اسلامی‌ را در اعصار گذشته‌ برای‌ تشکیل‌ حکومتی‌ بر پایه‌ قرآن‌ نشان‌ از یک‌ آرزوی‌ دیرینه‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: استقامت‌، شجاعت‌، قاطعیت‌، توکل‌ و امید امام‌ به‌ خداوند و خوشبینی‌ آن‌ حضرت‌ به‌ آحاد ملت‌ به‌ عنوان‌ نیروی‌ برخوردار از جوهره‌ و مایه‌ رشد و نیز بی‌اعتنائی‌ امام‌ به‌ زخارف‌ دنیا عوامل‌ مؤثر در تحقق‌ آن‌ فرصت‌ الهی‌ بود لذا ما باید نظام‌ اسلامی‌ و این‌ حرکت‌ عظیم‌ الهی‌ را به‌ عنوان‌ یک‌ نعمت‌ بزرگ‌ از سوی‌ خداوند قدر بدانیم‌ و خود را وقف‌ خدمت‌ به‌ آن‌ کنیم‌.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در ادامه‌ بیاناتشان‌ عالم‌ شدن‌ و از روی‌ علم‌ سخن‌ گفتن‌ و نیز حرکت‌ در مسیر تقوا و صحت‌ عمل‌ را همراه‌ با هوشیاری‌ سیاسی‌ از ویژگیهای‌ ضروری‌ روحانیون‌ و اهل‌ علم‌ دانستند و فرمودند: امروز نیروهای‌ مسلح‌، کارکنان‌ ادارات‌ و کارخانه‌ها و آحاد مردم‌ چشم‌ به‌ روحانیون‌ دوخته‌اند و می‌خواهند از آنان‌ مطالب‌ تازه‌ بیاموزند و از همین‌ روست‌ که‌ دشمن‌ علیه‌ آنان‌ تبلیغ‌ می‌کند و در تلاش‌ است‌ تا برای‌ مخدوش‌ کردند تقدس‌ روحانیت‌ مسئولیت‌ همه‌ کمبودها و نارسائی‌ها را متوجه‌ آنان‌ کند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در پایان‌ سخنانشان‌ ضرورت‌ انجام‌ کار صحیح‌، مؤثر و مفید را به‌ روحانیون‌ در هر موقعیتی‌ که‌ هستند مورد تأکید قرار دادند و توجه‌ آنان‌ را به‌ حفظ وحدت‌ کلمه‌ و بی‌اعتنائی‌ به‌ زخارف‌ دنیا جلب‌ کردند.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از بیانات‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ آیت‌الله‌ ملکوتی‌ نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ و امام‌ جمعه‌ تبریز گزارشی‌ از فعالیت‌ روحانیون‌ را در خطه‌ آذربایجان‌ ارائه‌ کرد و طی‌ آن‌ گفت‌: در حال‌ حاضر تعداد چهل‌ طلبه‌ از جمهوری‌ آذربایجان‌ در مدارس‌ علوم‌ دینی‌ این‌ منطقه‌ تحصیل‌ می‌کنند که‌ این‌ رقم‌ در آینده‌ای‌ نزدیک‌ به‌ 270 تن‌ خواهد رسید.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی