news/content
نسخه قابل چاپ
1372/05/09

دیدار خبرنگاران‌ خبرگزاری‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و صداوسیما با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ پیش‌ از ظهر دیروز پیش‌ از ترک‌ تبریز در گفتگو با خبرنگاران‌ خبرگزاری‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و صداوسیما شرکت‌ کردند.
رهبر انقلاب‌ در این‌ گفتگو از سفر خود به‌ خطه‌ آذربایجان‌ بعنوان‌ یکی‌ از شیرین‌ترین‌ و بیادماندنی‌ترین‌ سفرها یاد کردند و از محبت‌، اخلاص‌ و شور و شوق‌ مردم‌ انقلابی‌ تبریز و دیگر نقاط آذربایجان‌ در مراسم‌ استقبال‌ تقدیر کردند.
معظم‌له‌ مردم‌ تبریز و خطه‌ آذربایجان‌ را مردمانی‌ با ایمان‌، نجیب‌ و صمیمی‌ توصیف‌ کردند و برخورد گرم‌ و وفاداری‌ آنان‌ به‌ اسلام‌ و نظام‌ را مورد تمجید قرار دادند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ صحنه‌های‌ پرشور استقبال‌ مردم‌ تبریز و دیگر مناطق‌ استان‌ از ایشان‌ را برای‌ همه‌ تحسین‌برانگیز و شگفت‌آور خواندند و فرمودند: اینجانب‌ به‌ نقاط مختلف‌ کشور سفر کرده‌ام‌ و در همه‌ جا با محبت‌ و شور و شوق‌ مردم‌ روبرو شده‌ام‌ لاکن‌ آنچه‌ که‌ در تبریز و دیگر نقاط آذربایجان‌ مشاهده‌ کردم‌ با بقیه‌ مناطق‌ کاملا متفاوت‌ بود.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ در این‌ مصاحبه‌ هدف‌ از سفرشان‌ را دیدار با مردم‌ و رسیدگی‌ به‌ برخی‌ از مسائل‌ استان‌ ذکر کردند و فرمودند: در این‌ سفر کارهای‌ ذیقیمتی‌ برای‌ استان‌ تدارک‌ دیده‌ شده‌ است‌ که‌ ان‌شاءالله‌ آثار آن‌ در آینده‌ نمود خواهد یافت‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در این‌ خصوص‌ فرمودند: مقرر شد علاوه‌ بر تسریع‌ در کارها و برنامه‌های‌ طبیعی‌ استان‌ یکسری‌ پروژه‌های‌ جدید عمرانی‌ خارج‌ از برنامه‌ در استان‌ بویژه‌ در نقاط محروم‌ اجرا شود و اعتبارات‌ ویژه‌ برای‌ این‌ منظور تخصیص‌ یافت‌.
معظم‌ له‌ اجرای‌ طرحهای‌ آبرسانی‌، احداث‌ راه‌ روستائی‌، برقرسانی‌ به‌ روستاها و ایجاد و توسعه‌ فضاهای‌ آموزشی‌ در استان‌ را از جمله‌ این‌ پروژه‌ها ذکر کردند و فرمودند: بخشی‌ از این‌ طرحها طی‌ سال‌ جاری‌ به‌ اجرا در خواهد آمد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ ظهر دیروز به‌ سفر چهار روزه‌ خود به‌ خطه‌ قهرمان‌پرور آذربایجان‌ پایان‌ دادند و به‌ تهران‌ بازگشتند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ در جریان‌ این‌ سفر از نزدیک‌ با آحاد مردم‌ دیدار کرده‌ و آنان‌ را مورد تفقد قرار دادند.
معظم‌له‌ در تبریز با خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا، ایثارگران‌، جانبازان‌، علما، روحانیون‌، هنرمندان‌، شعرا، دانشگاهیان‌ و مسئولان‌ اجرائی‌ استان‌ دیدارهای‌ جداگانه‌ای‌ داشته‌ و در مراسم‌ صبحگاه‌ مشترک‌ نیروهای‌ مسلح‌ و اجتماع‌ بزرگ‌ بسیجیان‌ جان‌ بر کف‌ آذربایجان‌ نیز حضور یافتند.
همچنین‌ از سوی‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ هیأت‌های‌ ویژه‌ای‌ به‌ کلیه‌ نقاط استان‌ اعزام‌ شدند.
این‌ هیأتها که‌ در شهرها، بخش‌ها و روستاهای‌ استان‌ با استبقال‌ گرم‌ و پرشور مردم‌ روبرو شدند ضمن‌ ابلاغ‌ سلام‌ و پیام‌ معظم‌له‌ از نزدیک‌ مسائل‌ و مشکلات‌ آنان‌ را مورد بررسی‌ قرار داده‌ و در پایان‌ مأموریت‌ خود خواسته‌ها و مشکلات‌ مردم‌ را به‌ اطلاع‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ رساندند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی