news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبيانات
نسخه قابل چاپ
1372/05/09

دیدار جمع کثیری از بسیجیان آذربایجان‌ شرقی‌ با رهبر انقلاب

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پس‌ از این‌ دیدار در جمع‌ با شکوه‌ دهها هزار از نیروهای‌ بسیجی‌ استان‌ آذربایجان‌ شرقی‌ که‌ در استادیون‌ ورزشی‌ تختی‌ تبریز برگزار شد شرکت‌ کردند و به‌ ابراز احساسات‌ شورانگیز بسیجیان‌ پاسخ‌ گفتند.
فرمانده‌ کل‌ قوا در سخنانی‌ که‌ خطاب‌ به‌ بسیجیان‌ ایران‌ کردند فرمودند: عنصر عزیز و بی‌همتای‌ بسیج‌ نقطه‌ روشن‌ عشق‌ و محبت‌ ماست‌، نهضت‌ اسلامی‌ از آغاز مردمی‌ بوده‌ و دفاع‌ ما در جنگ‌ تحمیلی‌ نیز دفاعی‌ مردمی‌ محسوب‌ می‌شد و مشکلات‌ امروز کشور نیز به‌ دست‌ همین‌ مردم‌ قابل‌ حل‌ است‌، لذا وجود عنصر مردمی‌ در نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ یک‌ عنصر بنیادین‌ بشمار می‌رود و نیروی‌ دفاع‌ کننده‌ و رزمنده‌ای‌ که‌ از میان‌ مردم‌ بر می‌خیزد سرمایه‌ ارزشمند و پراهمیتی‌ برای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ خواهد بود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اتکاء بسیج‌ به‌ آحاد مردم‌ را یکی‌ از خصوصیتهای‌ بارز این‌ نیرو دانستند و فرمودند: با ارزش‌ترین‌ افراد یک‌ ملت‌ را کسانی‌ تشکیل‌ می‌دهند که‌ در هنگام‌ بروز خطر حضورشان‌ در سنگر مقابله‌ با خطر و تهدید ملموس‌تر باشد و ما امروز در قشرهای‌ گوناگون‌ جامعه‌ دارای‌ نیروهای‌ بسیجی‌ هستیم‌ که‌ پزشک‌، روحانی‌، کارگر، روستایی‌ و کارمندان‌ و پیشه‌وران‌ حزب‌اللهی‌ از جمله‌ آنان‌ هستند و شماری‌ از شخصیتهای‌ برجسته‌ علمی‌ نیز بسیجی‌ بودن‌ را برای‌ خود افتخار بزرگی‌ می‌دانند.
فرمانده‌ کل‌ قول‌ برخورداری‌ از روح‌ آمادگی‌ و هوشیاری‌ را منشأ بسیجی‌ بودند خواندند و فرمودند: نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در مسائل‌ مختلف‌ متکی‌ به‌ نیروی‌ بسیج‌ است‌ و بر همین‌ اساس‌ بسیجی‌ها باید آموزش‌ و سازماندهی‌ خود را تقویت‌ و مستحکم‌ کنند و آن‌ را برای‌ خود یک‌ ارزش‌ بدانند.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ با تأکید بر اینکه‌ اسلام‌ پیام‌آور صلح‌ است‌ فرمودند: جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ ثابت‌ کرده‌ است‌ که‌ در جنگ‌ پیشقدم‌ نمی‌شود زیرا اسلام‌ پیام‌آور صلح‌ و دوستی‌ است‌ اما نظام‌ اسلامی‌ و ملت‌ سرفراز ما و نیز بسیجیان‌ شجاع‌ این‌ مرز و بوم‌ زورگویی‌ و اجحاف‌ را نیز از هر قدرتی‌ که‌ باشد تحمل‌ نمی‌کند و سردمداران‌ کشورهای‌ استعمارگر که‌ می‌خواهند ایران‌ را مورد تهدید قرار دهند باید از بسیجیان‌ درس‌ گرفته‌ باشند و بدانند که‌ ملت‌ ایران‌ تهدیدپذیر نیست‌.
فرمانده‌ کل‌ قوا بسیجیان‌ را به‌ فعالیت‌ در میدان‌های‌ اقتصادی‌ و فرهنگی‌ و مبارزه‌ با مفاسد اجتماعی‌ فرا خواندند و فرمودند: بسیج‌ یا ذخیره‌ تمام‌ نشدنی‌ برای‌ انقلاب‌ اسلامی‌ است‌ و این‌ ذخیره‌ باید روز به‌ روز فزونی‌ بیشتری‌ یابد.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ استقلال‌ و اتکاء به‌ خود را مهمترین‌ خصیصه‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در صحنه‌ سیاست‌ جهانی‌ توصیف‌ کردند و فرمودند: در قضیه‌ فلسطین‌، آمریکا با زور و تهدید و تطمیع‌ توانست‌ بسیاری‌ از کشورها را وادار به‌ سازش‌ کند اما جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ موضع‌ خود را که‌ امام‌ راحلمان‌ بارها تکرار کرده‌ بودند، همچنان‌ حفظ کرده‌ است‌ و از موضع‌ خود مبنی‌ بر نابودی‌ اسرائیل‌ کوتاه‌ نخواهد آمد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ تصریح‌ کردند که‌ ملت‌ ایران‌ پشتیبانی‌ و حمایت‌ سیاسی‌ و معنوی‌ خود را از مبارزان‌ مسلمان‌ فلسطین‌ و لبنان‌ و تمامی‌ مسلمانانی‌ که‌ از حق‌ مشروع‌ خود دفاع‌ می‌کنند هیچگاه‌ دریغ‌ نخواهد داشت‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ در پایان‌ سخنانشان‌ آینده‌ روشن‌ و امیدبخشی‌ را نوید دادند و اظهار امیدواری‌ کردند که‌ در آینده‌ای‌ نه‌ چندان‌ دور ملت‌ ایران‌ باز هم‌ بتواند عزت‌ جهانی‌ خود و مسلمین‌ را بیش‌ از بیش‌ فزونی‌ بخشد.

برچسب‌ها: دیدار بسیجیان؛
آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی