news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1382/06/26

دیدار جمعی از دانش آموزان با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پرشور هزاران تن از دانش‌آموزان تأکید کردند: جوانان و نوجوانان عزیز، شاداب و پرنشاط کشور، پاره‌های دل ملتند و در پرتو استعداد جوشان، تلاش بی‌وقفه‌ی علمی و ایمان و پاکدامنی، فردای شکوهمندِ ایرانِ مقتدر را رقم خواهند زد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که صبح امروز برگزار شد، برخورداری از جوانان و نوجوانان پرشور و خوش‌استعداد و اهل فکر و تحلیل را امتیاز برجسته و افتخار ملت ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: دشمنان اسلام و ایران در کانون تلاش‌های خود، سعی می‌کنند درس و دانشگاه و مدرسه و معلم در این کشور نباشد تا نسل جوان ما در ساختن ایرانی آباد و آزاد و مؤمن ناکام بماند، اما جوانان و نوجوانان عزیز ما در پرتو کار و تلاش هوشمندانه و مؤمنانه و درس و تحقیق و مطالعه در فردایی نه‌چندان دور، ایرانی چنان پرعظمت و مقتدر می‌سازند که دشمن از زورگویی به این ملت و شکست دادن این کشور ناامید شود.
ایشان با انتقاد از کسانی که با زبان یا قلم از انحراف نسل جوان سخن می‌گویند، افزودند: این‌گونه افراد با چشم‌پوشی از شور و شعور جوانان کشور، خطاها و اشتباهات معدود برخی جوانان را بزرگ می‌کنند و همان‌گونه که دشمن می‌خواهد، حرف می‌زنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین زمینه‌ها و عوامل آینده‌ی پرفروغ ایران، موقعیت بسیار حساس جغرافیایی ایران، تاریخ پرشکوه و پرافتخار کشور و منابع و ذخائر طبیعی سرشار ایران را یادآور شدند و افزودند: ملت ما از لحاظ انسانی نیز از بااستعدادترین ملل جهان به شمار می‌رود، به گونه‌ای که متوسط استعداد ایرانی از متوسط جهانی بیشتر است. ایشان با ذکر جلوه‌هایی از استعداد سرشار جوانان ایرانی -از جمله دست‌یابی دانشمندان کشور به فناوری پیشرفته‌ی هسته‌ای- افزودند: قدرتمندان جهانی، دانش هسته‌ای را جزو محرمانه‌ترین علوم قرار داده‌اند و اجازه نمی‌دهند کسی به آن دسترسی پیدا کند، اما جوانان اندیشمند و باهوش ایران، این کار بزرگ را انجام دادند و مستکبران عالَم در عکس‌العمل به این پیشرفت عظیم ملت ایران به ایجاد جنجال پرداخته‌اند.
ایشان تولید و تکثیر سلول‌های بنیادی را از دیگر جلوه‌های استعداد و تلاش جوانان باایمان و غیرتمند ایران برشمردند و خاطرنشان کردند: این دستاوردهای ستایش‌برانگیز ادامه‌ی طبیعی افتخارات به‌یادماندنی و شگفت‌انگیزی است که رزمندگان دلاور و استراتژیست‌های نظامی جوان ما در ۸ سال دفاع مقدس آفریدند و در پرتو حماسه‌هایی همچون آزادسازی خرمشهر و فتح فاو، ژنرال‌های پیر ارتش بعثی و حامیان آمریکایی و اروپایی آن‌ها را به زانو درآوردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را زمینه‌ساز بروز و ظهور استعدادهای جوشان جوانان این سرزمین خواندند و خاطرنشان کردند: ایران عزیز ما در دوران ستم‌شاهی بهشت غارتگران جهانی بود، اما ملت ایران با تکیه بر اسلام و تشکیل نظام اسلامی، بزرگ‌ترین مانع را در مقابل نفوذ خائنانه‌ی بیگانگان و حاکمیت نامشروع افراد فاسد ایجاد کرد و با قرار دادن اسلام در جایگاه واقعی خود، یعنی «برنامه‌ی زندگی مردم و اداره و مدیریت جامعه»، قدرت‌های ظالم جهان را به‌شدت بیمناک ساخت و ضمن دادن درس پایداری به ملت‌ها زمینه‌ساز آینده‌ی روشن ایران شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین زندگی در ایران و در دامان پرمهر نظام اسلامی را موجب افتخار جوانان کشور برشمردند و با اشاره به تقارن مبارک مبعث نورانی نبیّ اکرم صلّی‌الله‌علیه‌و‌آله با آغاز سال تحصیلی برای دانش‌آموزان و دانشجویان در سال تحصیلی جدید آرزوی موفقیت کردند.
 
در آغاز این دیدار، آقای حاجی -وزیر آموزش و پرورش- با اشاره به شور و اشتیاق دانش‌آموزان برای عمل به توصیه‌ی رهبر معظم انقلاب در مورد ارتقای سطح علم و تحصیل جوانان و نوجوانان گفت: تلاش می‌کنیم با تأسیس مراکز پژوهشی، ایجاد شهرک‌های علمی و ترویج فضیلت و اخلاق نسل جوان و نوجوان، آمادگی بیشتری برای ایفای وظایف سنگین خود پیدا کند.
حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری -نماینده‌ی ولی فقیه در اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور- نیز در این دیدار، با اعلام ایجاد جنبش دانش‌آموزی در سال تحصیلی جدید گفت: این جنبشِ پرامید و پر‌حرکت، با سپاه آمریکایی و صهیونیستیِ جهل و ناآگاهی و وادادگی و انفعال مقابله می‌کند و با پایه‌گذاری جنبش نرم‌افزاری در مدارس و افزایش شادابی و نشاط و امید، عدالت‌خواهی و روح انقلاب را در نسل جوان و نوجوان تقویت می‌کند.
در این دیدار، هزاران تن از اعضای اتحادیه‌ی انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور، اعضای مجلس دانش‌آموزی، خبرگزاری دانش‌آموزی و انجمن دانش‌آموزی دوستی ایران و فلسطین حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی