news/content
پیوندهای مرتبطعکسعکس
نسخه قابل چاپ
1382/06/11

دیدار اعضای موسسه رویان با رهبر انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با جمعی از جهادگران علمی کشور که موفق به تولید تکثیر و انجماد سلول‌های بنیادی جنینی شده‌اند، این دستاورد عظیم علمی را جلوه‌ای از ظرفیت بی‌پایان و بسیار عمیق استعدادهای ملت ایران برشمردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابراز خرسندی فراوان از تلاش پژوهشگران و دانشمندان داخلی برای استفاده از ذخایر تمام‌نشدنی ثروت انسانی کشور افزودند: تلاش استعمارگران برای تحقیر ملت ایران و وجود احساس ناتوانی و حقارت در جامعه‌ی ایران در قرن‌های اخیر همچون سدی مانع از استفاده از مخزن عظیم استعدادهای داخلی شده است، اما تلاش‌های افتخاربرانگیزی همچون دست‌یابی به دانش تولید، تکثیر و انجماد سلول‌های بنیادی جنینی، این‌گونه سدها را در هم می‌شکند و ایران را به مرحله‌ی استفاده از ظرفیت بی‌پایان انسانی خود نزدیک می‌سازد.
ایشان با اشاره به تأثیرگذاری مفاخر علمی ملت ایران نظیر ابن سیناها و فارابی‌ها در ترویج و گسترش علم در جهان افزودند: احساس ناتوانی باید به‌کلی از فرهنگ کشور ریشه‌کن شود، چرا که ملت ایران در طول تاریخ، بارها و بارها استعداد و توانایی خود را در فتح قله‌های علمی نشان داده است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای وجود هر یک از دانشمندان و پژوهشگران پرتلاش کشور را هدیه‌ای الهی خواندند و با اشاره به کارهای عظیمی که پس از انقلاب به دست جوانان مؤمن و حزب‌اللهی انجام شده، افزودند: عزیزانی که با تلاش مؤمنانه به دستاوردهای ارزشمندی نظیر تولید، تکثیر و انجماد سلول‌های بنیادی جنینی و دانش هسته‌ای دست یافته‌اند، باید به عنوان پیشروان حرکت علمی ملت ایران مورد تجلیل و قدردانی قرار گیرند تا راه برای ورود و شکوفایی استعدادهای جوانان باز شود.
رهبر معظم انقلاب ایمان و توکل به پروردگار را سلول‌های بنیادی شکل‌دهنده‌ی رفتار و حرکت صحیح جوامع بشری در طول تاریخ برشمردند و با تجلیل از ایمان عمیق دانشمندان و پژوهشگرانی که در طرح بزرگ و ملی تولید و تکثیر سلول‌های بنیادی فعالیت می‌کنند، افزودند: توسل و توکل به پروردگار کریم، ایمان به یاری خداوند و اعتماد به نفس، عوامل اصلی پیشرفت‌ها و کارهای عظیمی بوده که در دو دهه‌ی اخیر در کشور انجام شده است.
ایشان ملت ایران را ملتی عزیز و مظلوم خواندند و با تأکید بر لزوم تشریح نتایج عملی و ملموس این دستاورد بزرگ برای مردم افزودند: علت اصلی خصومت دشمنان با ملت ایران، این واقعیت است که انقلاب اسلامی مردم ایران و دستاوردهای علمی اندیشمندان و پژوهشگران ایرانی، دیگر ملت‌های مسلمان را به خودباوری تشویق می‌کند و مجموعه‌ی جهان اسلام را از کنترل قدرتمندان دور می‌سازد.
 
در این دیدار و قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب، دکتر منتظری -رئیس جهاد دانشگاهی- در گزارشی تصریح کرد: فرزندان انقلاب در جهاد دانشگاهی، همه‌ی توانایی و تلاش خود را برای ایجاد جنبش نرم‌افزاری و تولید علم و تحقق اهداف علمی و فرهنگی انقلاب به ‌کار گرفته‌اند.
رئیس پژوهشکده‌ی رویان جهاد دانشگاهی نیز در این دیدار، ایمان و اعتقاد عمیق پژوهشگران این مؤسسه و اعتقاد آنان به توانایی‌های خودی را مبنای اصلی جهش عظیم علمی و تولید، تکثیر و انجماد سلول‌های بنیادی جنینی خواند.
دکتر کاظمی گفت: دانشمندان و پژوهشگرانی که در این طرح فعالند، به دنبال ادای تکلیف دینی هستند و آثار این نگاه اعتقادی را در پیشرفت‌های علمی خود کاملاً مشاهده می‌کنند.
به اطلاع می‌رساند که تاکنون تنها سوئد، ژاپن، آمریکا، استرالیا، انگلیس، هندوستان، کره‌ی جنوبی و سنگاپور موفق به تولید سلول‌های بنیادی جنینی شده‌اند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی