news/content
نسخه قابل چاپ
1374/09/14

دیدار خانواده‌های‌ شهدای‌ قم با رهبر انقلاب

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، عصر امروز در جمع‌ خانواده‌های‌ معظم‌ شهدای‌ شهرستان‌ قم‌، طی‌ سخنانی‌ از حاکمیت‌ قدرتمندانه‌ اسلام‌ و عزت‌ مسلمانان‌ در سطح‌ جهان‌ به‌ عنوان‌ اجر و پاداش‌ بزرگ‌ خداوند به‌ شهدا در دنیای‌ مادی‌ یاد کردند و صبر و مقاومت‌ بستگان‌ معظم‌ شهدا را در فقدان‌ عزیزانشان‌، مورد ستایش‌ قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در بیان‌ مقام‌ و منزلت‌ شهدا فرمودند: در مسأله‌ شهادت‌، آنچه‌ که‌ اهمیت‌ بسیار دارد این‌ است‌ که‌ یک‌ انسان‌ به‌ برکت‌ گذشت‌ و فداکاری‌، خود را به‌ صف‌ انسانهای‌ برگزیده‌ ملحق‌ می‌کند. خداوند اجر شهدا را در آخرت‌ به‌ صورت‌ کامل‌ عطا می‌کند و عزت‌ امروز اسلام‌ و مسلمین‌، ثمره‌ خون‌ شهدای‌ عزیز و پاداش‌ دنیایی‌ آنان‌ است‌.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تشریح‌ دستاوردهای‌ خون‌ شهیدان‌ فرمودند: ستاره‌ درخشان‌ آسمان‌ شهادت‌، جان‌ عزیزشان‌ را ایثار کردند مقصود خود را برآورده‌ ساختند و در پرتو همین‌ ایثارگریها امروز در کشورهای‌ اسلامی‌ و در محیطهای‌ روشنفکری‌ و دانشگاهها، جوانان‌ و افراد تحصیل‌ کرده‌ و زبده‌ به‌ مسلمان‌ بودن‌ خود افتخار می‌کنند و بسیاری‌ از سیاسیون‌ کشورهای‌ اسلامی‌ بر اعتقاد خود به‌ اسلام‌ اصرار می‌ورزند و نام‌ خدا را بر زبان‌ می‌آورند، در متن‌ اروپا، یک‌ ملت‌ برای‌ حفظ هویت‌ اسلامی‌ خود، چهار سال‌ قربانی‌ دهد و در حساس‌ترین‌ نقطه‌ جهان‌ یعنی‌ ایران‌، حکومت‌ قرآن‌ و معارف‌ الهی‌ با قدرت‌، عزت‌ و اعتبار بین‌المللی‌ به‌ وجود آمده‌ و به‌ حیات‌ با برکت‌ خود ادامه‌ می‌دهد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ مادران‌ و پدران‌ شهدا را مفتخر به‌ تربیت‌ فرزندانی‌ عالی‌مقام‌ دانستند و در بخش‌ دیگری‌ از سخنانشان‌ در تجلیل‌ از مقام‌ جانبازان‌ و آزادگان‌ فرمودند: جانباز، یک‌ شهید زنده‌ است‌ و اگر روح‌ و حقیقت‌ جانبازی‌ را برای‌ خود نگه‌ دارد، قدر و منزلت‌ شهید را خواهد داشت‌. آزادگان‌ نیز دوران‌ سخت‌ اسارت‌ را با افتخار و سربلندی‌ سپری‌ کردند اما لحظه‌ای‌ از این‌ ایام‌ پررنج‌، از دید کرام‌ الکاتبین‌ پوشیده‌ نمانده‌ است‌، لذا آنان‌ باید به‌ حفظ این‌ اوج‌ منور در نامه‌ اعمال‌ خود اهتمام‌ ورزند و قدر آن‌ را بدانند.
مقام‌ معظم‌ رهبری‌ در پایان‌ سخنانشان‌ به‌ ایستادگی‌ و پایمردی‌ نظام‌ اسلامی‌ در برابر قدرتهای‌ استکباری‌ اشاره‌ کردند و فرمودند: به‌ برکت‌ عزت‌ حاصل‌ از خون‌ پاک‌ شهدا و مجاهدت‌ رزمندگان‌، آزادگان‌ و جانبازان‌ هیچ‌ نیرویی‌ نمی‌تواند بنای‌ مستحکم‌ نظام‌ اسلامی‌ را تهدید کند. ملت‌ ایران‌ از آغاز انقلاب‌ تا کنون‌ در مقابل‌ تمامی‌ توطئه‌های‌ دشمنان‌ اسلام‌، مقاوم‌، مستحکم‌ و پیروز ایستاده‌ است‌ و دشمن‌ نیز بارها به‌ شکست‌ خود و قدرت‌ و قوت‌ اسلام‌ و نظام‌ اسلامی‌ اعتراف‌ کرده‌ است‌.
بر پایه‌ همین‌ گزارش‌ پیش‌ از سخنان‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، یکی‌ از پدران‌ شهدا که‌ سه‌ فرزند خود را تقدیم‌ اسلام‌ کرده‌ است‌ به‌ نمایندگی‌ از حضار، حضور معظم‌له‌ را در شهر شهید پرور قم‌ گرامی‌ داشت‌.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی