news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1382/05/08

دیدار جمعی از جوانان اهواز با رهبر انقلاب

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از جوانان پرشور اهوازی تأکید کردند: عزم ملت ایران برای دفاع از عزت و شرف و استقلال خویش، مظهر عزم و اراده‌ی الهی است و مسئولان نظام باید از این ظرفیت و سنگر عظیم ملی به بهترین وجه استفاده کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار که صبح امروز در حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله انجام شد، علت اصلی دشمنی آمریکا با اسلام را دعوت اسلام از ملت‌ها برای دفاع از استقلال، عزت و حقوق و منافع ملی خود برشمردند.
ایشان افزودند: آمریکایی‌ها ضمن استفاده از روش‌های پیچیده‌ی رسانه‌ای و تبلیغاتی برای دشمنی با اسلام، ادعا می‌کنند که علت خصومت آن‌ها با دین مبین پروردگار، دعوت اسلام به جنگ و ترور و نفرت‌آفرینی است، اما اسلام از این تهمت‌ها مبرّاست و این دروغ بزرگ را کسی باور نمی‌کند، چرا که همه‌ می‌دانند امریکا عامل و علت اصلی جنگ‌آفرینی، تعرض به حقوق ملت‌ها، ترور و ایجاد نفرت در جهان است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تبلیغات استکبار آمریکایی در مورد نقض حقوق بشر در ایران و حمایت ایران از تروریسم خاطرنشان کردند: این‌ گونه ادعاها با وجود رنگ و لعاب‌های تبلیغاتی فراوان در جهان رسوا شده است. ایشان افزودند: ریشه‌ی اختلافات امریکا با جمهوری اسلامی در این است که نظام اسلامی می‌خواهد ایران عزیز و مستقل باشد و بر اساس رأی مردم اداره شود، نه رأی و خواست مستکبران جهانی و به همین علت امروز معنای وفاداری به جمهوری اسلامی، وفاداری به استقلال کشور، حقوق ملت و پایداری در برابر بیگانگان است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اغواگری را شیوه‌ی اصلی رسانه‌ها و مقامات آمریکایی ارزیابی کردند و افزودند: با وجود برخی موفقیت‌های این روش در فریب افکار عمومی جهان، عملکرد زشت آمریکایی‌ها در مناطق مختلف -از جمله در عراق- مانع از فریب‌خوردن اذهان عمومی ملت‌ها شده است و هر روز بیش از پیش مردم جهان را از آمریکا متنفر می‌سازد.
ایشان عراق امروز را صحنه‌ی آزمایش ادعاهای مختلف آمریکا برشمردند و افزودند: زورگویی‌های غیر قابل تحمل، گماشتن حاکم بیگانه، تصرف منابع، رواج هرج و مرج، تعرض به حریم ناموس خانواده‌های عراقی و برخوردهای اهانت‌آمیز، از جمله واقعیت‌هایی است که ماهیت حقوق بشر و دموکراسی مورد نظر امریکا برای ملت‌های خاورمیانه را برملا می‌کند و نشان می‌دهد که امریکا به رغم ادعاهای خود در مورد نجات مردم عراق، گرگی درنده‌تر از رژیم صدام است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اقدام رئیس‌جمهور آمریکا در نادیده گرفتن جنایات و تروریسم رژیم صهیونیستی را ملاک روشنی برای درک معنی تروریسم در منطق دولتمردان آمریکایی دانستند و افزودند: امریکا تروریسم واضح دولت جعلی اسرائیل را -که حتی خود صهیونیست‌ها منکر آن نیستند- نادیده می‌گیرد، اما اقدام کوچک و خشم‌آلود یک جوان فلسطینی در دفاع از شرف و خانه و هستی خود را تروریسم می‌نامد.
ایشان تنها عامل مهار‌کننده‌ی روح طغیانگر استکبار را بیداری، اراده و ایستادگی ملت‌ها برشمردند و افزودند: انقلاب اسلامی از همان آغاز بر این نکته‌ی اساسی تأکید کرده و نظام اسلامی نیز با تکیه بر بیداری و عزم ملت ایران برپا شده و استمرار یافته است. به همین علت مسئولان کشور -از جمله مسئولان آموزش و پرورش و آموزش عالی- باید جوانان پرشور و مؤمن را که مظهر اراده، ایستادگی، استقلال‌خواهی و عزت‌طلبی این ملت به شمار می‌روند، قدر بدانند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی با توصیه به جوانان کشور برای خودسازی علمی و عملی خاطرنشان کردند: نسل قبل از شما در مقابل وابستگی کشور و زیاده‌طلبی‌های دشمنان ایستاد و در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی از هویت و شخصیت ملی خود، جانانه دفاع کرد و اکنون نوبت شما جوانان است که اگر با همین ایمان و شور در صحنه بایستید، هیچ سلاحی قادر نخواهد بود ملت ایران را به زانو درآورد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تلاش جوانان را برای ارتقای سطح علمی، عملی و اخلاقی، جهادی بزرگ برشمردند و خاطرنشان کردند: دست‌یابی نسل جوان و کارآمد ایرانی به فناوری پیشرفته‌ی علمی، خشم دشمنان را برانگیخته و آنان را به گونه‌ای آزار می‌دهد که برای پنهان کردن خشم خود به هیاهو و جنجال روی آورده‌اند و ایران را به‌دروغ به تلاش برای دست‌یابی به سلاح کشتار جمعی متهم می‌کنند.
ایشان با ابراز خرسندی از این‌که بسیاری از جوانان کشور اوقات فراغت تابستان را صرف ارتقای سطح فکری خود می‌کنند؛ یا با حضور در نیروی مقاومت بسیج و بسیج سازندگی به خدمت به مردم مشغولند و یا در شکل‌های مختلف به فعالیت‌های مفید می‌پردازند، افزودند: مسئولان باید با تکیه بر این ملت و جوانان برومند آن، مرعوب هیچ فرد یا قدرتی نشوند و در راه پیشرفت و آبادانی و سرافرازی کشور با همه‌ی توان تلاش کنند.
ایشان همچنین جوانان خوزستانی را مجموعه‌ای کم‌نظیر و دارای افتخارات فراوان خواندند و افزودند: همه‌ی قومیت‌های ایرانی، همچنان که در دوران دفاع مقدس از استقلال و دین و میهن خویش دفاع کردند، امروز نیز با تمسّک به اسلام و وحدت کلمه به این راه مبارک ادامه می‌دهند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ابراز امیدواری کردند که همه‌ی دختران و پسران جوان ایرانی با الگوپذیری از حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها –بزرگ‌بانوی تاریخ بشریت- مشمول عنایات ویژه‌ی پروردگار و ائمه‌ی هدی علیهم‌السّلام قرار گیرند.
 
در آغاز این دیدار، حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی جزایری -امام جمعه‌ی اهواز و نماینده‌ی ولیّ فقیه در استان خوزستان- با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه‌ی کبری سلام‌الله‌علیها از فعالیت‌های حوزه‌ی علمیه و مدارس دینی اهواز گزارشی بیان و بر وفاداری جوانان خوزستانی بر بیعت با رهبر معظم انقلاب تأکید کرد.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی