news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوتعکس پوستریعکس پوستری
نسخه قابل چاپ
1381/07/30

دیدار جمع کثیری از اقشار مختلف‌ مردم با رهبر انقلاب

در خجسته‌ سالروز میلاد منجی‌ عالم‌ بشریت‌، حضرت‌ مهدی‌ موعود (عج‌) رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌، در دیدار دهها هزار نفر از قشرهای‌ مختلف‌ ملت‌، اعتقاد به‌ استقرار کامل‌ عدالت‌ و نابودی‌ حتمی‌ نظام‌ ظالمانه‌ حاکم‌ بر جهان‌، ضرورت‌ برخورد مقتدارنه‌ با دشمنان‌ توحید و بشریت‌، لزوم‌ ایجاد آمادگیهای‌ فردی‌ و اجتماعی‌ لازم‌ برای‌ ظهور امام‌ زمان‌ (عج‌) و تجلی‌ مردمسالاری‌ حقیقی‌ در حکومت‌ حضرت‌ بقیه‌الله‌ اعظم‌ را مهمترین‌ درسها و ضرورتهای‌ ناشی‌ از اعتقاد به‌ مهدویت‌ خواندند.

ایشان‌ با تبریک‌ عید سعید میلاد حضرت‌ ولی‌عصر (عج‌) به‌ ملت‌ مسلمان‌ ایران‌ و همه‌ عدالت‌خواهان‌ جهان‌ برجسته‌ترین‌ شعار مهدویت‌ را «عدالت‌» برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: امروز، بشر، بیش‌ از همیشه‌ تاریخ‌ تشنه‌ و نیازمند نجات‌بخشی‌ است‌ که‌ با ظهور خود، ستم‌ را ریشه‌ کن‌ کند و جهان‌ را سرشار عدل‌ و قسط سازد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، یقین‌ کامل‌ به‌ نابود شدن‌ ظلم‌ و بی‌عدالتی‌ در جهان‌ را نخستین‌ درس‌ اعتقاد به‌ مهدویت‌ دانستند و افزودند: اعتقاد به‌ ظهور بقیه‌الله‌ اعظم‌ (ارواحنا له‌ الفدا) دلهای‌ ملتها را سرشار نور امید و نیروی‌ تلاش‌ و حرکت‌ می‌سازد و شجاعت‌ مقابله‌ با قدرتهای‌ ظالم‌ و تغییر نقشه‌ شیطانی‌ جهان‌ را در آنها ایجاد می‌کند.

ایشان‌ با اشاره‌ به‌ تلاش‌ دستگاههای‌ تبلیغاتی‌ مراکز استکبار و روشنفکران‌ وابسته‌ به‌ آنها، برای‌ نفی‌ تفکر انقلابی‌ و آرمانگرایانه‌ و القای‌ بی‌نتیجه‌ بودن‌ مبارزه‌ با قدرتها، افزودند: اعتقاد به‌ مهدویت‌ و ظهور منجی‌، این‌ تبلیغات‌ غلط را نقش‌ بر آب‌ می‌کند و زوال‌ حتمی‌ نظام‌ ظالمانه‌ جهانی‌ را، در اذهان‌ ملتها متبادر می‌سازد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در ادامه‌ تبیین‌ درسهای‌ اعتقاد به‌ مهدویت‌ افزودند: انتظار حقیقی‌ مهدی‌ موعود (عج‌)، این‌ درس‌ مهم‌ را بدنبال‌ می‌آورد که‌ تحقق‌ عدالت‌ در جهان‌، با موعظه‌ و نصیحت‌ ستمگران‌، حاصل‌ نمی‌شود بلکه‌ نیازمند برخورد مقتدرانه‌ با زورگویان‌ جهانی‌ است‌.

ایشان‌ با انتقاد از کسانی‌ که‌ جدایی‌ دین‌ از سیاست‌ و گوشه‌گیری‌ و انزوای‌ اسلام‌ و مسلمانان‌ را توصیه‌ می‌کنند افزودند: اینگونه‌ حرفها، همان‌ خواست‌ و آرزوی‌ مراکز قدرت‌ استکباری‌ است‌.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ هراس‌ قدرتهای‌ جهانی‌ از تشکیل‌ نظام‌ اسلامی‌ در ایران‌، خاطرنشان‌ کردند: آنچه‌ سیطره‌ قدرتها را تهدید، متزلزل‌ و در نهایت‌ نابود می‌کند، «قدرت‌ سیاسی‌ و اقتدار مسلمانان‌» است‌. بهمین‌ علت‌ امام‌ زمان‌ (عج‌) نیز با «اتکای‌ بر اقتدار خود و پیروانش‌»، کاخهای‌ ستم‌ را ویران‌ و عدالت‌ را محقق‌ خواهد کرد.

ایشان‌ اعتقاد به‌ مهدویت‌ را آرمانی‌ بسیار والا دانستند اما تأکید کردند: انتظار ظهور در اشک‌ یا شادی‌ خلاصه‌ نمی‌شود بلکه‌ منتظران‌ حقیقی‌ امام‌ زمان‌ (عج‌) باید با خودسازی‌، افزایش‌ آگاهی‌، حضور در میدانهای‌ مبارزه‌ و فعالیت‌، مقاومت‌ در مقابل‌ چرب‌ و شیرین‌ دنیا و مقابله‌ با مراکز ظلم‌ و جور جهانی‌، خود را برای‌ سربازی‌ حضرت‌ بقیه‌الله‌ آماده‌ کنند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، حکومت‌ امام‌ زمان‌ (عج‌) را حکومت‌ حقیقتا مردمی‌ خواندند و خاطرنشان‌ کردند: آنچه‌ امروز بنام‌ دمکراسی‌ و حکومت‌ مردمی‌ در جهان‌ وجود دارد همان‌ دیکتاتوریهای‌ قدیمی‌ است‌ که‌ لباس‌ جدید بر تن‌ کرده‌ است‌ و با استفاده‌ از پول‌ و تبلیغات‌ فریبنده‌ در قالب‌ دیکتاتوری‌ گروهها ادامه‌ یافته‌ است‌.

ایشان‌ با اشاره‌ به‌ خدمت‌ متقابل‌ پول‌ و قدرت‌ در نظامهای‌ مدعی‌ دمکراسی‌، افزودند: در اینگونه‌ نظامها، با خرید آشکار یا پنهان‌ آرای‌ مردم‌ و جلب‌ محبوبیت‌ با تبلیغات‌ فریبنده‌، آرای‌ واقعی‌ مردم‌ به‌ بازیچه‌ گرفته‌ می‌شود اما در نظام‌ مورد نظر اسلام‌ که‌ مظهر کامل‌ آن‌ حکومت‌ مهدی‌ موعود است‌، فریب‌ و حیله‌گیری‌ برای‌ جلب‌ آرای‌ مردم‌ و استفاده‌ از قدرت‌ برای‌ بدست‌ آوردن‌ پول‌، از بزرگترین‌ جرائم‌ محسوب‌ می‌شود.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ افزودند: نظام‌ اسلامی‌ هرگز داعیه‌ حکومت‌ مورد نظر اسلام‌ را ندارد اما باید نشانه‌های‌ آن‌ حکومت‌ در این‌ نظام‌، آشکار باشد بهمین‌ لحاظ، مراکز قدرت‌، مسؤولان‌ و مدیران‌ نظام‌ اسلامی‌ باید جمع‌ کردن‌ ثروت‌ شخصی‌ را «یک‌ گناه‌» بدانند و بشدت‌ از آن‌ پرهیز کنند.

ایشان‌ جمع‌ شدن‌ ثروت‌ در نقاط و مراکز معدود گسترش‌ فقر و محرومیت‌ و افزایش‌ تبعیض‌ را از نتایج‌ ملموس‌ تلاش‌ مسؤولان‌ و صاحبان‌ قدرت‌ برای‌ جمع‌آوری‌ ثروت‌ خواندند و افزودند: اگر اینگونه‌ مسائل‌ رواج‌ یابد، فاجعه‌ای‌ در کشور رخ‌ داده‌ است‌ بهمین‌ علت‌ بار دیگر تأکید می‌کنیم‌ که‌ باید با فساد در دستگاههای‌ دولتی‌ و دیگر دستگاهها بشدت‌ مبارزه‌ شود.

ایشان‌ با اشاره‌ به‌ لزوم‌ هوشیاری‌ در برابر سوءاستفاده‌هایی‌ که‌ در ظاهری‌ قانونی‌ انجام‌ می‌شود خاطرنشان‌ کردند: مسؤولان‌ قوای‌ مختلف‌ و دستگاههای‌ دولتی‌ موظفند با پاکدامنی‌ و دوری‌ از فساد، رأسا با هرگونه‌ فساد در مجموعه‌های‌ تحت‌ کنترلشان‌ مبارزه‌ کنند و اگر در این‌ زمینه‌ کوتاهی‌ شود، قوه‌ قضاییه‌ باید، بدون‌ ملاحظه‌ و قاطعانه‌ وارد میدان‌ شود و با هر اقدام‌ خلاف‌ قانون‌ و هرگونه‌ فساد و سوءاستفاده‌ مبارزه‌ کند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ رنج‌ مردم‌ از وجود تبعیض‌ در کشور افزودند: عدالت‌، نیاز اصلی‌ امروز ماست‌ و مسؤولان‌ ارشد کشور که‌ الحمدالله‌ مؤمن‌ و پاکدامن‌ هستند، برای‌ تأمین‌ نیازهای‌ واقعی‌ مردم‌، باید به‌ عدالت‌ بیاندیشند چرا که‌ در آن‌ صورت‌ حل‌ مشکلاتی‌ نظیر اشتغال‌ و مسائل‌ معیشتی‌ نیز ممکن‌ خواهد شد.

ایشان‌ در پایان‌ سخنانشان‌ تأکید کردند: ملت‌ مؤمن‌ و عزیز ایران‌، با اعتماد به‌ نظام‌ اسلامی‌، همچنان‌ با استقامت‌ و سرافرازی‌ در مقابل‌ تهدیدها خواهد ایستاد و متجاوزان‌ سلطه‌طلب‌ را از نزدیک‌ شدن‌ به‌ مرزهای‌ کشور و حریم‌ ملت‌ بر حذر خواهد داشت‌.

در این‌ دیدار که‌ در مصلای‌ امام‌ خمینی‌ برگزار شد بیش‌ از 40 هزار نفر از مردم‌ استانهای‌ آذربایجان‌ شرقی‌ (تبریز، عجب‌شیر)، اردبیل‌ (خلخال‌)، اصفهان‌ (نجف‌آباد، شهرضا، بوئین‌ و میاندشت‌، فولادشهر، اردستان‌، زرین‌شهر)، ایلام‌، بوشهر، تهران‌ (شهر قدس‌، کرج‌، اسلامشهر، ورامین‌، رباطکریم‌، باقرشهر، و جمعی‌ از بسیجیان‌)، خراسان‌ (طبس‌، نیشابور)، خوزستان‌ (دزفول‌)، زنجان‌ (ابهر، خدابنده‌)، سمنان‌ (گرمسار، دامغان‌)، فارس‌ (شیراز، اقلید، آباده‌، فیروزآباد، سروستان‌، لارستان‌)، قزوین‌، قم‌ (جعفرآباد)، کردستان‌ (قروه‌، سریش‌آباد)، کرمان‌ (بم‌، جیرفت‌، رفسنجان‌، کشکوئیه‌، اردستان‌، بافت‌، زرند)، گیلان‌ (فومن‌)، لرستان‌ (بروجرد، الیگودرز)، مازندران‌ (قائم‌شهر، بابل‌)، مرکزی‌ (اراک‌، دلیجان‌) و یزد (بهاباد) حضور داشتند.

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی