news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوت
نسخه قابل چاپ
1381/07/17

دیدار جمع کثیری از فرماندهان‌ و اعضای‌ سپاه‌ پاسداران‌ و نیروی‌ انتظامی‌ با فرمانده کل قوا

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ صبح‌ امروز در دیدار هزاران‌ نفر از فرماندهان‌ و اعضای‌ سپاه‌ پاسداران‌ و نیروی‌ انتظامی‌ ـ خانواده‌های‌ معظم‌ شهدا ـ و صدها نفر از جانبازان‌ شیمیایی‌ دفاع‌ مقدس‌ تأکید کردند: ملت‌ ایران‌ راه‌ پرافتخار تحقق‌ اهداف‌ و آرمانهای‌ اصیل‌ خود را تا دستیابی‌ کامل‌ به‌ عزت‌، معنویت‌، قدرت‌، سعادت‌ و عدالت‌ ادامه‌ خواهد داد.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ با تبریک‌ حلول‌ ماه‌ پر برکت‌ شعبان‌ و اعیاد شریف‌ این‌ ماه‌، ماههای‌ مبارک‌ رجب‌، شعبان‌ و رمضان‌ را ایام‌ بسیار مغتنمی‌ برای‌ تکمیل‌ ذخائر معنوی‌ فردی‌ و اجتماعی‌ و جبران‌ فرسایشهای‌ روحی‌ و معنوی‌ برشمردند و خاطرنشان‌ کردند: آرمانهای‌ معنوی‌ و اخلاقی‌ علاوه‌ بر احیاء زندگی‌ حقیقی‌ هر فرد، به‌ جامعه‌ و ملت‌ نیز، هویت‌ و جهت‌ می‌دهد.

ایشان‌، با استناد به‌ آیات‌ قرآنی‌، استقامت‌ در راه‌ پروردگار را شرط برخورداری‌ از رحمت‌ الهی‌ خواندند و افزودند: مراقبت‌ دائم‌ از ذخایر معنوی‌ و درک‌ معانی‌ و مضامین‌ عمیق‌ دعاهای‌ مبارکی‌ نظیر مناجات‌ شعبانیه‌، امکان‌ استقامت‌ در راه‌ عبودیت‌ پروردگار را فراهم‌ می‌سازد و کوه‌ مشکلات‌ را در برابر ملتی‌ که‌ با این‌ مفاهیم‌ آشنا باشد، به‌ تسلیم‌ وا می‌دارد.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ پیروزی‌ در برابر رژیم‌ مستبد و کاملا وابسته‌ پهلوی‌ و شکست‌ دادن‌ رژیم‌ بعثی‌ در حماسه‌ دفاع‌ مقدس‌ را برغم‌ حمایت‌ همه‌ قدرتهای‌ جهانی‌ از بغداد، دو معجزه‌ بزرگ‌ ملت‌ ایران‌ خواندند و افزودند: دلهای‌ نورانی‌، پولادین‌ و سرشار از امید، امکان‌ این‌ دو پیروزی‌ عظیم‌ را فراهم‌ کرد و اکنون‌ نیز در عرصه‌ اقتصاد، تلاشهای‌ علمی‌ و در هر میدانی‌ که‌ نیروهای‌ مؤمن‌، انقلابی‌ و متکی‌ بر معنویات‌، محور قرار گیرند، این‌ کارهای‌ شگفت‌ تکرار خواهد شد.

مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با اشاره‌ به‌ الهام‌ ملت‌ ایران‌ از حضرت‌ اباعبدالله‌ الحسین‌ (ع‌) بیداری‌ دنیای‌ اسلام‌ و رسوایی‌ و بی‌آبرویی‌ دشمن‌ اصلی‌ اسلام‌ یعنی‌ امریکا را در اذهان‌ ملتها، دو پیامد مهم‌ مجاهدت‌ و ایستادگی‌ ملت‌ ایران‌ و پاسداران‌ انقلاب‌ دانستند و افزودند: مسؤولان‌ و مدیران‌ کشور و آحاد ملت‌ بویژه‌ عناصر مؤمن‌ باید این‌ راه‌ را با مراقبت‌ کامل‌ معنوی‌ ادامه‌ دهند.

رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ با اشاره‌ به‌ استمرار معارضه‌ها و مخالفتهایی‌ که‌ با حرکت‌ پاسداری‌، انجام‌ می‌شود افزودند: برخی‌ از همان‌ حرفها و مخالفتهای‌ سالهای‌ اول‌ و دوم‌ انقلاب‌، در سالهای‌ اخیر نیز تکرار شد اما پاسداری‌ یک‌ حرکت‌ صرفا نظامی‌ نیست‌ بلکه‌ یک‌ فرهنگ‌ و مجموعه‌ای‌ عقیدتی‌ ـ سیاسی‌ و نظامی‌ است‌ و انقلاب‌ همیشه‌ به‌ این‌ فرهنگ‌ افتخار و عزت‌ نیاز دارد.

ایشان‌ با انتقاد از کسانی‌ که‌ ــ حتی‌ نادانسته‌ ــ فرهنگ‌ جهاد و شهادت‌ را تضعیف‌ می‌کنند خاطرنشان‌ کردند: نسل‌ اول‌ جهاد و شهادت‌ امتحان‌ خود را بخوبی‌ پس‌ داده‌ است‌ و نسلهای‌ دوم‌ و سوم‌ جهاد و شهادت‌ نیز با نورانیتی‌ که‌ در نسل‌ جوان‌ مشاهده‌ می‌شود، هر روز که‌ لازم‌ باشد، امتحان‌ بسیار خوبی‌ خواهند داد.

در این‌ مراسم‌ قبل‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌، سرلشکر صفوی‌ فرمانده‌ کل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در سخنان‌ کوتاهی‌ گفت‌ پاسداران‌ با معرفت‌، بصیرت‌ و هوشیاری‌ انقلابی‌، همچون‌ همیشه‌ برای‌ دفاع‌ از دین‌ و ملت‌ و ایران‌ عزیز آماده‌اند.

در این‌ دیدار آقای‌ فروزنده‌ رئیس‌ بنیاد مستضعفان‌ و جانبازان‌ گزارشی‌ از اقدامات‌ این‌ بنیاد برای‌ حل‌ مشکلات‌ جانبازان‌ بیان‌ کرد.

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی