news/content
نسخه قابل چاپ
1379/04/07

انتصاب سردار سرتیپ‌ محمدباقر قالیباف‌ به‌ فرماندهی‌ نیروی‌ انتظامی

بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌
سردار سرتیپ‌ پاسدار خلبان‌ محمدباقر قالیباف‌
با اطلاع‌ از شایستگیهای‌ شما در مدیریت‌ کارآمد، و تعهد دینی‌ و انقلابی‌، و تجربه‌ی‌ نظامی‌، و با توجه‌ به‌ اهتمام‌ لازمی‌ که‌ از سوی‌ مسؤولان‌ کشور به‌ مقوله‌ای‌ امنیت‌ عمومی‌ می‌شود، شما را به‌ فرماندهی‌ نیروی‌ انتظامی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ منصوب‌ می‌کنم‌.
در دوران‌ مسؤولیت‌ امیر سرتیپ‌ هدایت‌ لطفیان‌ تلاش‌ ارزنده‌ و کم‌سابقه‌ای‌ در اعتلای‌ نیروی‌ انتظامی‌ به‌ کار رفته‌ و برنامه‌ریزی‌ امیدبخش‌ و کارامد در کنار مجاهدتهای‌ شبانه‌روزی‌ امیر نامبرده‌، نقش‌ بسزایی‌ در افزایش‌ موفقیت‌ و کاهش‌ مشکلاتی‌ که‌ به‌ عوامل‌ بیرون‌ از آن‌ نیرو وابسته‌ نیست‌، ایفا کرده‌ است‌.
اکنون‌ با آغاز مسؤولیت‌ شما انتظار آن‌ است‌ که‌ در چهارچوب‌ وظایف‌ قانونی‌ و روابط مقرر با جانشین‌ فرماندهی‌ کل‌، حرکت‌ آن‌ نیرو در پاسداری‌ از امنیت‌ عمومی‌ و دفاع‌ از جان‌ و مال‌ آحاد ملت‌ در سرتاسر کشور، آهنگی‌ سریعتر بگیرد و روحیه‌ی‌ ابتکار و حسن‌ تدبیر شما بر موانع‌ و مشکلات‌ فائق‌ آید. تأکید ویژه‌ی‌ اینجانب‌ بر مقابله‌ جدی‌ با ناامن‌ کنندگان‌ شهر و روستا و آلوده‌سازان‌ معابر شهری‌ و بیابانی‌، بخصوص‌ در نقاط مجاور مرز، برخورد قاطع‌ با عاملان‌ سرقت‌ و ناامنی‌ اجتماعی‌ و شیوع‌ مواد مخدر است‌.
حفظ عزت‌ و اقتدار نیروی‌ انتظامی‌ و ارتقاء روحیه‌ی‌ خدمت‌ در کارکنان‌ شریف‌ و خدوم‌ آن‌، از طریق‌ مادی‌ و معنوی‌، و مبارزه‌ با نفوذ فساد در بدنه‌ی‌ کارامد آن‌ نیرو، انتظارات‌ مهم‌ دیگری‌ است‌ که‌ فرماندهی‌ جدید در ادامه‌ی‌ تلاشهای‌ گذشته‌ باید برآورده‌ سازد و در همه‌ی‌ این‌ اقدامات‌ هماهنگ‌ با جانشین‌ فرماندهی‌ کل‌ در امور انتظامی‌ عمل‌ کند. از قوه‌ قضاییه‌، وزارت‌ کشور، ستاد کل‌ نیروهای‌ مسلح‌، صدا و سیما و نیز از مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ انتظار می‌رود هر کدام‌ به‌ نوبه‌ی‌ خود در برطرف‌ کردن‌ نیازها و مشکلات‌ مادی‌ و معنوی‌ نیروی‌ انتظامی‌ و تأمین‌ امنیت‌ روانی‌ برای‌ مسؤولان‌ و کارکنان‌ آن‌، سهم‌ لازم‌ را بر عهده‌ بگیرند و نیروی‌ انتظامی‌ جمهوری‌ اسلامی‌ را در ادای‌ وظیفه‌ی‌ مهم‌ استقرار امنیت‌ که‌ بر عهده‌ی‌ آن‌ گذاشته‌ شده‌ است‌، یاری‌ دهند.
وظیفه‌ی‌ خود می‌دانم‌ از تلاش‌ مخلصانه‌ و بی‌تظاهر و دشوار امیر سرتیپ‌ هدایت‌ لطفیان‌ در دوران‌ مسؤولیت‌ فرماندهی‌ آن‌ نیرو صمیمانه‌ سپاسگزاری‌ و تقدیر کنم‌. امید است‌ نیروهای‌ مسلح‌ جمهوری‌ اسلامی‌ از توان‌ فکری‌ و عملی‌ آن‌ امیر فداکار بگونه‌ی‌ شایسته‌، بهره‌ ببرند.
توفیقات‌ شما را از خداوند متعال‌ مسألت‌ می‌کنم‌ و دعا و عنایت‌ حضرت‌ بقیه‌الله‌ روحی‌ فداه‌ را برای‌ همه‌ی‌ شما درخواست‌ می‌نمایم‌.
سید علی‌ خامنه‌ای‌
7/4/79

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی