news/content
نسخه قابل چاپ
1372/11/14

پیام به مناسبت روز ایثار و شهادت

مراسم‌ تجلیل‌ و گرامیداشت‌ شهدا، مفقودین‌، آزادگان‌ و خانواده‌های‌ معظم‌ شاهد در سومین‌ روز از دهه‌ مبارکه‌ فجر روز ایثار و شهادت‌ با پیام‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ برگزار شد.

متن‌ این‌ پیام‌ که‌ توسط حجت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ رحیمیان‌ نماینده‌ ولی‌ فقیه‌ و سرپرست‌ بنیاد شهید انقلاب‌ اسلامی‌ در گلزار شهدای‌ بهشت‌ زهرا قرائت‌ شد به‌ این‌ شرح‌ است‌:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌

سلامی‌ بر آمده‌ از اعماق‌ جان‌ و درودی‌ بلطافت‌ روح‌ فرشتگان‌ بر ارواح‌ مطهر شهیدانی‌ که‌ رضای‌ خدا و اجابت‌ دعوت‌ بنده‌ی‌ برگزیده‌اش‌ و دفاع‌ از میهن‌ اسلامی‌ و کیان‌ حکومت‌ قرآنی‌ را بر زندگی‌ و لذت‌ دو روزه‌ی‌ دنیا ترجیح‌ دادند و جان‌ برکف‌، به‌ میدان‌ مجاهدت‌ روانه‌ شدند و سر از پا نشناخته‌، در راه‌ جهاد مقدس‌ به‌ بهشت‌ شهادت‌ پای‌ نهادند و سعادت‌ ابدی‌ را به‌ چنگ‌ آوردند.

امروز استقلال‌ و عزت‌ ایران‌ رهین‌ آن‌ مجاهدتها است‌، پس‌ یاد این‌ عزیزان‌ باید همواره‌ سولوحه‌ همه‌ی‌ افتخارات‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ثبت‌ و ضبط باشد.

هیچ‌ ملتی‌ و کشوری‌ بدون‌ مجاهدت‌ بهترین‌ فرزندانش‌ نتوانسته‌ است‌ از شر سلطه‌ی‌ بیگانگان‌ که‌ زشت‌ترین‌ خفت‌ و خواری‌ برای‌ یک‌ ملت‌ است‌، خود را نجات‌ دهد. امروز هم‌ مجاهدت‌ جوانان‌ و برگزیدگان‌ در میدانهای‌ دیگر لازم‌ است‌: میدان‌ سازندگی‌، میدان‌ آگاهی‌ از کید دشمنان‌، میدان‌ تلاش‌ برای‌ خودسازی‌ علمی‌ و اخلاقی‌، میدان‌ ایجاد امید در مردم‌ و مبارزه‌ با دیو یأس‌، میدان‌ مبارزه‌ با تبلیغات‌ دشمنان‌ مستکبر، میدان‌ وحدت‌ و همکاری‌ و همبستگی‌ ملی‌.

پدران‌ و مادران‌ و همسران‌ و دیگر بستگان‌ شهدای‌ عزیز، نیز دارای‌ پاداشی‌ بزرگ‌اند این‌ پاداش‌ صبر و استقامت‌ آنها است‌ و پاداش‌ قبول‌ مصیبت‌ در راه‌ خدا. تلاش‌ و مجاهدت‌ آنان‌ نیز باید صرف‌ آن‌ شود که‌ این‌ پاداش‌ بزرگ‌ را برای‌ خود حفظ کنند.

امید است‌ همه‌ی‌ ملت‌ ایران‌ براستی‌ قدردان‌ شهیدان‌ و خاندانهای‌ معظم‌ آنان‌ باشند و رضای‌ الهی‌ و حمایت‌ حضرت‌ بقیه‌الله‌ الاعظم‌ علیه‌ آلاف‌ السلام‌ و ارواحنا فداه‌ را بدینوسیله‌ جلب‌ کنند.

والسلام‌ علیکم‌ و رحمه‌الله‌
سیدعلی‌ خامنه‌ای‌
14/11/72

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی