news/content
نسخه قابل چاپ
1369/11/30

پیام به جانبازان به مناسبت میلاد حضرت عباس(ع)

در سالروز میلاد فرخنده پرچمدار انقلاب کربلا، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روزجانباز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی خطاب به جانبازان ارسال فرمودند. متن پیام مقام معظم رهبری که امروز توسط آقای محسن رفیق دوست رئیس بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی در حرم مطهر حضرت امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه قرائت شد به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌

تاریخ‌ درخشان‌انقلاب‌، عرصه‌ی‌ هزاران‌ گونه‌ی‌ شناخته‌ و ناشناخته‌ی‌ گذشت‌ و ایثار و فداکاری‌ است‌ که‌ هریک‌ از آنها به‌ یاری‌ خداوند در لحظه‌های‌ فراموش‌نشدنی‌ و پربرکتی‌از زندگی‌ افرادی‌ باایمان‌ پدید آمده‌ و گاه‌، همه‌ی‌ عمر آنان‌ را تحت‌ تأثیرگرفته،‌ و همه‌ی‌ آنها بر روی‌ هم‌، این‌ تاریخ‌ پرشکوه‌ و درخشان‌ و معجزه‌آسای‌ دوازده‌ساله‌ را پدید آورده‌ است‌. تاریخ‌ انقلاب‌ ما با همین‌ اجزا و عناصرگرانبهاست‌ که‌ در جهان‌ مادی‌ کنونی‌، همچون‌ حادثه‌یی‌ معجزنشان‌ و الهی‌، درکار دگرگون‌سازی‌ جهان‌ و تغییر مسیر انسانهاست‌. آری‌ هر گذشت‌ و ایثار کوچک‌ وبزرگی‌ که‌ از یکی‌ از فرزندان‌ انقلاب‌ در لحظه‌یی‌ از لحظات،‌ سر زده‌ یا می‌زند، در تکوین‌ این‌ ماجرای‌ بزرگ‌ و بی‌نظیر ، یعنی‌ دوران‌ بی‌نظیر انقلاب‌اسلامی‌ ، دارای‌ تأثیری‌ حتمی‌ و حقیقی‌ است‌ و تاریخ‌ انقلاب‌، مجموع‌ همین‌لحظه‌هاست‌.

با این‌ نگرش‌ است‌ که‌ جانبازان‌ عزیز ـ آنان‌ که‌ ایثار وفداکاریشان‌ نشانه‌یی‌ در جسم‌ مطهرشان‌ باقی‌ گذارده‌ و یادگار آن‌ لحظه‌ی‌حساس‌ را همواره‌ با خود دارند ـ دارای‌ سهمی‌ ارزشمند در این‌ تاریخ‌ پرافتخارند. جانبازان‌، آسیب در راه‌ خدا را قدر بدانند که‌ این‌ موجب‌ توجه‌ حق‌ تعالی‌به‌ آنان‌ است‌ و این‌ در میزان‌ الهی‌، ارزش‌ والاست‌. خداوند به‌ همه‌ی‌فداکاران‌ راه‌ خود بویژه‌ جانبازان‌ عزیز صبر و تحمل‌ و نیز اجر و تقرب‌ عنایت‌فرماید و آنان‌ را در این‌ راه‌، که‌ شریفترین‌ راههاست‌ ثابت‌قدم‌بدارد.

والسلام‌ علیکم‌ و رحمةالله‌

سید علی‌ خامنه‌ای‌

30/11/69

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی