news/content
نسخه قابل چاپ
1375/08/11

پیام به مراسم فارغ‌التحصیلی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی قم

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم

خداوند حکیم و علیم را سپاس که این مؤسسه‌ی مبارک، با فراهم آمدن شرائط لازم، اکنون رسماً افتتاح می‌شود و بدین‌گونه حوزه‌ی عظیم‌الشأن قم از ثروت معنوی و ابزار کارآمد دیگری در عرصه‌ی متنوّع و پیچیده‌ی مسئولیّت بزرگ و تاریخی خود، بهره‌مند می‌گردد.

ژرف‌نگری در این عرصه‌ی منحصربه‌فرد و توجه به هدف متعالی این مسئولیّت ما را به لزوم اهتمام روزافزون بر انتخاب روش‌ها و ابزارهای نو و کارآمد و مبتکرانه، متقاعد می‌سازد و جای تردید نمی‌گذارد که بی‌اعتنائی به این مهم، مخصوصاً در این برهه‌ی بی‌سابقه و بی‌نظیر، موجب وارد آمدن زیان‌های جبران‌ناپذیر بر گسترش معرفت دینی و رواج و همه‌گیریِ ایمان اسلامی خواهد بود.

حوزه‌ی مقدسه‌ی قم که علوم اسلامی را در سطح راقی و ممتاز تعلیم و تحقیق می‌کند در کنار مراکز درسی به شیوه‌ی معمول و معهود که از امتیازات فراوان برخوردار است، باید از مراکزی که شیوه‌های جدید پژوهش و آموزش را تجربه می‌کنند، نیز برخوردار باشد و بر ذخیره‌ی کهن و غنی و تمام‌نشدنی خود، فراورده‌های تازه‌ی بشری را نیز بیفزاید.

این حرکت، بیگمان بر نشاط و طراوت و تحرک این حوزه‌ی سرافراز، خواهد افزود و در آینده‌ی نه‌چندان دور، ملت مسلمان ایران بلکه امّت اسلامی از برکات آن بهره‌مند خواهد شد.

اکنون یکی از اوّلین گام‌ها در این راه برداشته شده و امید است این روند هرگز متوقف نشود.

این‌جانب ضمن سپاسگذاری از رئیس عالیقدر و عالمِ و حکیم این مؤسسه و دیگر اعلام و افاضل بزرگواری که در این کار سهیم بوده‌اند مزید توفیقات آنان را از خداوند مسألت می‌کنم و امیدوارم این خدمت آنان مقبول خاطر مبارک بقیّةاللَّه اعظم ارواحنا له‌الفداه بوده باشد.

 

والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته
سید علی خامنه‌ای
11/8/75

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی