news/content
نسخه قابل چاپ
1381/04/31

پیام به نشست سالیانه‌‌ی اتحادیه‌ی تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی

بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌

جوانان عزیز

اکنون که این مجموعه‌ی پرشوق و نشاط در جوار بارگاه امام هشتم علیه‌آلاف التحیة و الثّناء گرد آمده‌اید، تا شور و توان جوانی را با عشق به اهداف خدایی، پیوند بزنید و شوق فزاینده‌ی خدمت به مردم و انقلاب اسلامی را ارمغان این سفر معنوی قرار دهید، شایسته است بکوشید تا احساس یگانگی با آن امام نور و افتخار پیروی از آن پیشوای حقیقت را، سرمایه رشد و کمال خود سازید و از لحظه لحظه حضور در محضر آن امام حاضر و ناظر توشه برگیرید .

دلهای شما جوانان، چون آیینه‌ای صاف و روشن است. شما می‌توانید انوار حیات‌بخش معارف قرآن کریم را از سنّت و سیره‌ی امامان معصوم علیه‌السّلام گرفته و بر دل و جان خویش بتابانید و از انعکاس آن، محیط پیرامونی را نیز روشنایی بخشید.

فرزندان عزیزم، آن کس که بکوشد تا در تلاطم حوادث روزگار، از گوهر تابناک خرد و ایمان غافل نماند، هرگز در برابر کوچک و بزرگ آن حوادث نخواهد لرزید، و شک و تردید و وسوسه‌های خنّاسانِ درون و برونِ، راه را بر وی نخواهد بست، چون کوهی استوار خواهد ماند با صلابت و امید و با دلی هوشیار و چشمانی بیدار به راه خود ادامه خواهد داد.

فهم درست و آگاهی فزاینده، اخلاص و خداجویی، ایثار و فداکاری، صبوری و ایستادگی، تلاش شما را سازنده و بالنده و ثمر آنرا ماندگار خواهد نمود.

با دستیابی به قله‌های دانش و ایمان و با وحدت و همدلی شما جوانان عزیز است که شعله امید در دل دشمنان افروخته نمی‌شود و چشم طمع بددلان و نامحرمان به این مرز و بوم دوخته نمی‌گردد. ملّت شما امروز با صریح شدن تهدید جهانخواران، به این ذخیره‌ی عظیم نیرو نیازمند است.

با تضرع ابتهال از پیشگاه خداوند متعال سرافرازی و سعادت این ملّت و شما دانشجویان عزیز را خواهانم.

سید علی خامنه‌ای - 31/04/1381

 

 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی