news/content
نسخه قابل چاپ
1381/04/29

پیام‌ تشکر در پی حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی 28 تیر

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ در پیامی‌ به‌ ملت‌ بزرگ‌ ایران‌ با تجلیل‌ از حماسه‌ عظیم‌ و پرشکوه‌ راهپیمایی‌ سراسری‌ 28 تیرماه‌ تأکید کردند: حضور بی‌دریغ‌ و میلیونی‌ شما، بندگان‌ صالح‌ خدا و انسانهای‌ آگاه‌ و مؤمن‌ که‌ زیر آفتاب‌ تفتیده‌ به‌ خیابانها آمدید، به‌ جهان‌ اعلام‌ کرد که‌ این‌ ملت‌ بزرگ‌ راه‌ رفته‌ را بازنخواهد گشت‌ و پرچم‌ امام‌ خمینی‌ و شهیدان‌ قافله‌ عشق‌ را همچنان‌ در اهتزاز نگاه‌ خواهد داشت‌. متن‌ پیام‌ رهبر معظم انقلاب به‌ این‌ شرح‌ است‌:

بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌

ملت‌ شریف‌ ایران‌، حضور بی‌دریغ‌ و میلیونی‌ شما، بندگان‌ صالح‌ خدا و انسانهای‌ آگاه‌ و مؤمن‌ که‌ زیر آفتاب‌ تفتیده‌ به‌ خیابانها آمدید، به‌ جهان‌ اعلام‌ کرد که‌ این‌ ملت‌ بزرگ‌ راه‌ رفته‌ را بازنخواهد گشت‌ و پرچم‌ امام‌ خمینی‌ و شهیدان‌ قافله‌ عشق‌ را همچنان‌ در اهتزاز نگاه‌ خواهد داشت‌. بیانیه‌ بوش‌ درصدد ایجاد شکاف‌ در حکومت‌، ایجاد یأس‌ در ملت‌، تفکیک‌ در نهادهای‌ نظام‌ و القای‌ بحران‌ مشروعیت‌ برای‌ کل‌ نظام‌ و تطمیع‌ برخی‌ گروههای‌ غافل‌، پیشنهاد تسلیم‌ و سازش‌ عوامفریبانه‌ و تجربه‌ زبان‌ چرب‌ اغواگری‌، پس‌ از زبان‌ تیز تهدید و ارعاب‌ بود و شما مردم‌ یکجا به‌ همه‌ این‌ ترفندها و خدعه‌ها پاسخی‌ مناسب‌ شأن‌ ملت‌ ایران‌ دادید و از این‌ پس‌ حجت‌ بر دوستان‌ و دشمنان‌ این‌ انقلاب‌، در داخل‌ کشور و سراسر جهان‌ تمام‌ شده‌ است‌. امریکا از سویی‌ سایه‌ جنگ‌ و مرگ‌ را در منطقه‌ گسترانده‌ و ملت‌ و نظام‌ ایران‌ را رسما تهدید به‌ براندازی‌ می‌کند و از سویی‌ دیگر، شعار دمکراسی‌ و حق‌ انتخاب‌ ملت‌ها و پیشرفت‌ و آزادی‌ سر می‌دهد، اینک‌ برای‌ سران‌ واشنگتن‌ باید روشن‌ شده‌ باشد که‌ این‌ مردم‌ باطن‌ بین‌ و حقیقت‌ شناس‌، دشمن‌ را با هر ادبیات‌ و زبانی‌ بجا می‌آورند و نیز روشن‌ شد که‌ در هیچ‌ جناحی‌ در حاکمیت‌ امریکا کمترین‌ نشانه‌ای‌ در عدول‌ مواضع‌ زیاده‌خواهانه‌ وجود ندارد. حاکمیت‌ امریکا یکپارچه‌ تجاوزگر و زیاده‌طلب‌ است‌ و همانگونه‌ که‌ تفکیک‌ در حکومت‌ ایران‌ توطئه‌ دشمن‌ است‌، تفکیک‌ میان‌ باندهای‌ حاکم‌ در واشنگتن‌ نیز بهانه‌ای‌ برای‌ سازش‌ و مجامله‌ است‌. همه‌ جناحهای‌ حاکم‌ در امریکا در دهها سال‌ گذشته‌ نشان‌ دادند که‌ در هدف‌ سلطه‌ بر ایران‌ یکسانند گرچه‌ این‌ هدف‌ گاه‌ با روش‌ نسل‌کشی‌ و گاه‌ با شعار صلح‌طلبی‌ و حقوق‌ بشر تعقیب‌ می‌شود. شما مردم‌ ایران‌ همچنین‌ به‌ عناصرضعیف‌ النفس‌ داخلی‌ نشان‌ دادید که‌ به‌ دنبال‌ فتنه‌ و جنگ‌ نبوده‌اید و نیستید، اما هرگاه‌ فتنه‌گران‌ یک‌ گام‌ به‌ پیش‌ آیند شما با پولاد اراده‌ خویش‌ آنانرا دو گام‌ به‌ پس‌ می‌رانید. بار دیگر تأکید می‌کنم‌ که‌ در این‌ شرایط حساس‌ وحدت‌، مقاومت‌ و هوشیاری‌، ملت‌ و دولت‌ ما را از این‌ گردنه‌ نیز با سلامت‌ و عزت‌ عبور خواهد داد.

اینجانب‌ با سپاس‌ فراوان‌ به‌ درگاه‌ خدای‌ متعال‌ بر این‌ نعمت‌ بزرگ‌، نعمت‌ ایمان‌ و جهاد و وحدت‌ به‌ یکایک‌ شما هموطنان‌ غیور حماسه‌آفرین‌ خود درود می‌فرستم‌ و عظمت‌ شما را مدح‌ می‌گویم‌ و از خدای‌ رحمان‌ پیروزی‌ و سربلندی‌ و سعادت‌ و خیر دنیا و آخرت‌ برای‌ شما و خذلان‌ و خواری‌ دشمنان‌ شما را خواستارم‌ و از همه‌ خدمتگزاران‌ این‌ ملت‌ عزیز می‌خواهم‌ که‌ با تلاش‌ مضاعف‌ و پرهیز از تفرقه‌، شکرگزار این‌ مردم‌ باشند و با قدرت‌ و همدلی‌ و سرعت‌ و همکاری‌ و شجاعت‌ موانع‌ پیشرفت‌ و ترقی‌ این‌ ملت‌ و خصوصا مفاسد مالی‌ و اقتصادی‌ و اداری‌ را مرتفع‌ نمایند.

سید علی‌ خامنه‌ای‌

29/04/1381

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی