news/content
نسخه قابل چاپ
1380/06/03

پیام به اردوی تحکیم وحدت‌

بسم‌اللَّه الرّحمن الرّحیم‌

جوانان عزیز

جوان بودن، دانشجو بودن و از پیکره‌ی یک مجموعه‌ی فعّال اسلامی بودن، هر یک به تنهایی، فرصتی است که باید مغتنم شمرده شود و ارزشی است که باید گرامی داشته شود.

مجامع اسلامی دانشجویی دارای این هر سه خصوصیت ممتاز است.

اگر صفا و نشاط و آرمان‌خواهی و تلاش امیدوارانه که خصوصیات جوانی است، با فرزانگی و اندیشه‌ورزی و نگاه عالمانه که ویژگیهای دانش‌پژوهی است و با پرهیزگاری و پاکدامنی و تعبّد دینی که لازمه‌ی اسلامی بودن است در تشکّلهای دانشجویی فراهم آیند، این مجموعه‌ها از جمله‌ی مبارک‌ترین مجموعه‌های انسانی به شمار خواهد آمد.

هر یک از سه خصوصیت یاد شده را آفاتی تهدید می‌کند که باید هوشمندانه از آن برحذر بود.

انجمنهای اسلامی دانشگاهها در نخستین سالهای پس از پیروزی انقلاب از جمله‌ی موفق‌ترین و نویدبخش‌ترین پدیده‌های نظام اسلامی بودند؛ کارهای بزرگی هم انجام دادند. امروز نیز این انجمن‌ها و دیگر مجموعه‌های دانشجویی می‌توانند در پیشرفت و تعالی کشور نقش ایفا کنند. حتی می‌توانند پیشتاز باشند. برخی از سر بدخواهی سعی دارند انجمن‌های اسلامی دانشجویی را دچار نگاه بدبینانه و مأیوسانه یا رویگردانی از آرمان‌های والای اسلامی یا گرفتار وسوسه‌های سیاسی و اخلاقی و دنباله‌رو جریان‌های وابسته به امریکا و غرب نمایند. این به طور کامل عکس آن چیزی است که فلسفه و قاعده‌ی منطقی انجمن‌های اسلامی را تشکیل می‌داده است.

در این انجمن‌ها امروز نیز ایمان و انگیزه‌ی پاک، نقش‌آفرین است و باید هر چه نقش‌آفرین‌تر و اثرگذارتر باشد. هدف سلطه‌گران جهانی آن است که هر گونه مقاومت را در برابر امواج افزون‌طلبی‌های خود، از میان بردارند. ایران اسلامی با تکیه بر سرمایه‌های عظیم فکری و روحی و عملی که اسلام در اختیار نظام اسلامی می‌گذارد هرگز در برابر این امواج سرکش، تسلیم نشده است. شما جوانان عزیز باید همّت کنید تا این مقاومت روزبه‌روز ماندگارتر و مستحکم‌تر شود، یعنی درست در برابر دشمن که هدف خود را نابود کردن امید و ایمان و عزم که سرچشمه‌های این مقاومت‌اند، قرار داده است.

توصیه می‌کنم که تلاش سیاسی و فکری مؤمنانه و پرهیزگارانه‌ی خود را حفظ کنید، با دیگر مجموعه‌ی اسلامی دانشجویی هر چه بیشتر نزدیک شود، به کسانی که مقاومت‌شکنی را ترویج می‌کنند به چشم سوءظن بنگرید و همواره خدا را در یاد داشته باشید و از او کمک بخواهید

و السلام علیکم و رحمةاللّه - سیّد علی خامنه‌ای - 03/06/1380

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی