news/content
نسخه قابل چاپ
1379/07/13

پیام در پی جنایات‌ اخیر رژیم‌ اشغالگر صهیونیستی‌

به‌ دنبال‌ جنایات‌ اخیر رژیم‌ اشغالگر صهیونیستی‌، حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ ولی‌ امر مسلمین‌، پیامی‌ صادر فرمودند. متن‌ پیام‌ بدین‌ شرح‌ است‌:

بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌

رژیم‌ جنایتکار و اشغالگر فلسطین‌، بار دیگر قساوت‌ و ددمنشی‌ خود را با تجاوز به‌ حریم‌ مقدسات‌ و آلوده‌ ساختن‌ محیط پاک‌ و مطهر مسجدالاقصی‌ و کشتار مسلمانان‌ آغاز کرد. نمازگزاران‌ را به‌ خاک‌ و خون‌ کشید و فرزند خردسال‌ را در آغوش‌ پدر بر روی‌ دستان‌ او به‌ گلوله‌ بست‌ و به‌ شهادت‌ رساند; و صحنه‌های‌ وحشیانه‌ و شرارت‌بار پنجاه‌ساله‌ را یکبار دیگر تکرار نمود; با این‌ طمع‌ خام‌ که‌ بتواند شعله‌های‌ جهاد آزادیبخش‌ و مبارزات‌ حق‌طلبانه‌ و خستگی‌ناپذیر را خاموش‌ و روند سازشهای‌ خفت‌بار را هموار و اغراض‌ و اطماع‌ خود را بر سازشکاران‌ بیش‌ از پیش‌ تحمیل‌ نماید.

اما این‌ بار نیز، همچون‌ گذشته‌ از این‌ جنایات‌ هولناک‌ طرفی‌ نخواهد بست‌ و نقشه‌های‌ شوم‌ و اوهام‌ شیطانی‌ او نقش‌ بر آب‌ خواهد شد.

به‌ دنبال‌ این‌ شرارت‌ ضد بشری‌ و کینه‌ توزانه‌، امواج‌ خروشان‌ اعتراض‌، مردم‌ فلسطین‌، مسلمانان‌ و مبارزان‌ را فراگرفته‌ و تظاهرات‌ مردمی‌ و دانشجویی‌ در جای‌ جای‌ کشورهای‌ اسلامی‌ به‌ راه‌ افتاده‌ و انتفاضه‌ جان‌ تازه‌ای‌ یافته‌ و راه‌ جهاد پررهروتر شده‌ است‌.

امروز مسلمانان‌ هوشیار و بیدار در تظاهرات‌ گسترده‌ و پرشور ضمن‌ سردادن‌ شعارهای‌ حق‌طلبانه‌ از مسئولین‌ کشورهای‌ اسلامی‌ درخواست‌ می‌کنند که‌ راه‌ جهاد را بگشایند و اجازه‌ دهند مسلمانان‌ به‌ این‌ وظیفه‌ مهم‌ به‌ عنوان‌ تنها راه‌ حل‌ عمل‌ نموده‌ و اشغالگران‌ را از سرزمینهای‌ غصب‌ شده‌ بیرون‌ کنند تا فلسطینیان‌ به‌ سرزمین‌ و خانه‌های‌ خود برگردند.

امروز موج‌ محکومیت‌ حاکمان‌ اشغالگر دامنه‌دارتر شده‌ و راه‌ سازشکاری‌ کم‌رونق‌تر گردیده‌ و هر روز بی‌نتیجه‌ بودن‌ آن‌ بر همگان‌ روشن‌تر می‌شود.

امروز سیر حمایتهای‌ مادی‌ و معنوی‌ و سیاسی‌ از حرکتهای‌ جهادی‌ و انتفاضه‌ رو به‌ گسترش‌ است‌.

امروز صدای‌ مدعیان‌ دروغین‌ حقوق‌ بشر بی‌اثر گردیده‌ و طبل‌ رسوایی‌ حامیان‌ اسرائیل‌ به‌ صدا درآمده‌ و ماهیت‌ مزدورانه‌ آنان‌ بر ملا گردیده‌ است‌ تا جایی‌ که‌ بسیاری‌ از آنان‌ نمی‌توانند از محکوم‌ کردن‌ این‌ جنایات‌ خودداری‌ کنند.

اگر چه‌ این‌ فاجعه‌ کریه‌ و زشت‌ با هدف‌ تحمیل‌ اغراض‌ و خواسته‌های‌ نا مشروع‌ حاکمان‌ صهیونیست‌ بر مذاکره‌ کنندگان‌ سازش‌ به‌ وقوع‌ پیوست‌ ولی‌ ملت‌ شجاع‌ فلسطین‌ این‌ گفت‌وگوها را محکوم‌ و عرصه‌ را بر آنان‌ تنگ‌تر خواهد ساخت‌ و سرنوشت‌ ذلت‌بار آن‌ را تغییر خواهد داد و این‌ مجاهدتها با وعده‌های‌ نصرت‌ الهی‌ روزی‌ به‌ بار خواهد نشست‌ و سرزمینهای‌ تصرف‌ شده‌ آزاد و سرمایه‌های‌ به‌ تاراج‌ رفته‌ به‌ صاحبان‌ اصلی‌ آن‌ باز خواهد گشت‌.

این‌ حماسه‌ در ادامه‌ مبارزات‌ بر حق‌ مردم‌ فلسطین‌ و به‌ وسیله‌ نسلهای‌ تازه‌ و آموزش‌ دیده‌ راه‌ انقلاب‌ و جهاد و با اتکاء به‌ تجربیات‌ گرانبهای‌ آن‌ به‌ وقوع‌ پیوسته‌ و نشاندهنده‌ آنست‌ که‌ نسل‌ امروز، راه‌ صحیح‌ را برای‌ پیروزی‌ دریافته‌ و با عزم‌ و تصمیم‌ آن‌ را خواهد پیمود.

من‌ به‌ همه‌ ملت‌ مظلوم‌ فلسطین‌ بویژه‌ جهادگران‌ و پیروان‌ راه‌ انتفاضه‌ درود می‌فرستم‌ و بشارت‌ می‌دهم‌ که‌ نهضت‌ شما هر روز با استقبال‌ بیشتر مسلمانان‌ و انقلابیون‌ مواجه‌ خواهد شد و اشغالگران‌ را بر سر جای‌ خود خواهد نشاند ان‌شاءالله‌ .

جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ همچنان‌ با افتخار به‌ حمایت‌ و تأیید خود از این‌ حرکت‌ مقدس‌ ادامه‌ خواهد داد و دعای‌ خیر فرزندان‌ راستین‌ خود را بدرقه‌ راهتان‌ خواهد ساخت‌.

ان‌ تنصروا الله‌ ینصرکم‌ و یثبت‌ اقدامکم‌

سید علی‌ حسینی‌ خامنه‌ای‌

ششم‌ رجب‌ 1421

13/7/79

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی