news/content
نسخه قابل چاپ
1377/11/15

پیام به مناسبت بزرگداشت روز شهیدان در دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی‌

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در چهارمین روز از دهه مبارک فجر، به مناسبت برگزاری مراسم معنوی "مهمانی لاله‌ها" پیامی صادر فرمودند.
متن این پیام که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در گلزار شهدای بهشت زهرا در تجلیل از مقام شهدا قرائت شد بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم‌
امسال روز بزرگداشت شهیدان عظیم‌الشأن ما، همزمان با بیست سالگی انقلاب شکوهمندی‌ست که به برکت خون مطهر آنان پدید آمد و پایدار ماند. فداکاری شایسته گان و جهاد مجاهدان توانست این نهال برومند را در میهن گرامی ما بنشاند و آن را از گزند طوفانهای حوادث محافظت کند، و به ثبات و استواری و برگ و بار برساند.
امروز انقلاب کبیر اسلامی و نظام والایی که بر بنیانهای مستحکم آن بنا شد، بیست‌ساله یعنی در عنفوان جوانی و بالندگی‌ست.
دشمنان اسلام و ایران با همه‌ی توطئه‌ها و یورشهای نظامی و اقتصادی و فرهنگی نتوانستند این کلمه‌ی طیبه را از رشد و تکامل باز دارند، و ملت ایران با پیشتازی شهیدان و ایثارگران و رزمندگان خود با تمسک به اسلام و ایمان صادقانه و هوشمندانه توانست دست آورد گرانبهای خود را پاسداری کند و به نقطه‌ی ثبات و استحکام برساند. هرگز نباید گمان کرد که جبهه کفر و ظلم و استکبار و مادی‌گری، از تلاش خصمانه‌ی خود برای آسیب رساندن به انقلاب که امروز در قالب نظام جمهوری اسلامی متبلور است، دست برداشته است، ولی شک نیز نباید کرد که امروز و همیشه، تلاش مخلصانه‌ی حق‌طلبان، و همت بلند ملت ایران و در پیشاپیش همه، مجاهدت و ایثار مخلصان و از جان گذشتگان و جوانان مؤمن و پاکنهاد بر هر دشمنی پیروز خواهد شد و هر توطئه‌یی را خنثی خواهد کرد و نیروی عظیم ایمان و ایثار در همه‌ی میدانهای خطیر سخن اول و آخر را خواهد گفت.
رحمت خدا و درود پیامبران و فرشتگان و بندگان صالحش بر روح پاک شهیدان و همت آزادگان و سلام و رحمت حق بر امام همیشه زنده‌ی ملت ایران .
والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته‌
سید علی خامنه‌ای‌
15 بهمن 77

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی