news/content
نسخه قابل چاپ
1377/10/19

پیام به مردم قم به مناسبت سالروز قیام نوزدهم دیماه‌

آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز قیام شجاعانه مردم شهر مقدس قم در 19 دیماه سال 1356، پیامی صادر فرمودند که توسط آیت‌الله استادی در مراسم ویژه این روز در مسجد اعظم قم قرائت شد.

متن پیام مقام معظم رهبری بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم‌

یادروز تاریخی 19 دی را گرامی می‌دارم و برای شهدای آن حادثه‌ی خونین که جزو پیشگامان کاروان شهادت در جمهوری اسلامی بودند، از خداوند متعال، طلب رحمت و علو درجات می‌کنم. تجلیل از این گونه حوادث تاریخی به معنای تجلیل و تکریم مناسبتهایی است که آن حوادث را به وجود آورده است. دفاع شجاعانه‌ی مردم قم از امام بزرگوار که مظهر آرمانهای اسلامی ملت ایران بود، همان مناسبت بزرگ و فراموش ناشدنی است که با یادآوری خاطره‌ی 19 دی در یادها زنده می‌ماند و تجلیل می‌شود.

مردم مؤمن و عزیز قم در سالهای بعد و در آزمایشهای بزرگ دیگر نیز همین حضور شجاعانه را همواره از خود نشان داده‌اند و این یکی از برکات و جلوه‌های ایمان اسلامی است. آن جا که ایمان هست، ایستادگی و اقدام شجاعانه و آگاهی و تصمیم آگاهانه نیز هست. دشمنان ملت ایران از آن رواست که در تلاشهای گوناگون تبلیغی و فرهنگی خود، همیشه ایمان ملت ایران را هدف گرفته‌اند . در کشور ما بحمدالله ریشه‌های ایمان، مستحکم و شاخه‌های آن سرسبز و پرثمر است؛ و نسل جوانی که در مسیر حوادث استثنایی کشور بزرگ ما رو به بالندگی و رشد می‌رود، به هدایت و مدد الهی، همه جا مشعل ایمان را با خود حمل می‌کند. البته همه‌ی تلاشگران فرهنگی کشور، بخصوص فضلا و علمای حوزه‌های علمیه و دیگر دلسوزان و راهنمایان فکرها و دلها باید مسؤولیت عظیمی را که در قبال حفظ و تقویت و باروری ایمان اسلامی نسل جوان بر عهده دارند، هرگز از یاد نبرند.

این میدان مجاهدتی است که زمینه‌ی آن را مجاهدات سالیان پرمحنت دوران نهضت اسلامی، از جمله شهدای عزیز 19 دی قم پدید آورده است.

خداوند به همه‌ی رهروان راه حق، توفیق و کمک خود را ارزانی خواهد داشت؛ ان‌شاءالله.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته‌
سید علی خامنه‌ای‌
نوزدهم دیماه یکهزار و سیصد و هفتاد و هفت

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی