news/content
نسخه قابل چاپ
1376/09/21

پیام تشکر به مناسبت برگزاری هشتمین اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم‌

جناب آقای سیدمحمّد خاتمی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران و رئیس سازمان کنفرانس اسلامی، حضرات محترم سران کشورها و رؤسای محترم جمهور و مسؤولان بلند پایه‌ی شرکت کننده در اجلاس هشتم، جناب آقای دکتر عزالدین عراقی دبیر کل محترم کنفرانس، جناب آقای دکتر خرازی وزیر محترم امور خارجه و کلیه‌ی مسؤولان و دست‌اندرکاران این اجلاس!

اکنون که به فضل الهی و توفیق و هدایت و کمک پروردگار، هشتمین اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی به گونه‌یی تحسین‌انگیز برگزار گشته و با همسویی و تفاهمی کم سابقه از سوی همه‌ی اعضاء و با موفقیت به پایان رسیده است، لازم می‌دانم پس از شکر و سپاس الهی از جناب‌عالی و همه‌ی شرکت کنندگان و دست‌اندرکاران این مجمع عظیم جهان اسلام، صمیمانه تشکر کنم. چنان که در این اجلاس بارها از سوی اعضاء و سخنرانان تکرار شد، جهان اسلام از امکانات بی‌شماری در همه‌ی زمینه‌های زندگی بشر برخوردار و با رنج‌های بزرگی دست‌به‌گریبان است. نیاز به معرفت و جدیت و همکاری برای نیل به حیات طیبه‌ی تمدن اسلامی، نیاز به یکپارچگی و هوشیاری برای مقابله با خطرها و دشمنی‌ها، و نیاز به اخلاص و صمیمیت برای جلب رحمت و کمک الهی، مشهود و مورد قبول همگان است. همچنان که تلاش عملی برای تحقق بخشیدن به خواسته‌های جمعی که در قطعنامه‌ها و بیانیه‌ی این اجلاس بدان اشاره یا تصریح شده، شرط اصلی پیشرفت این سازمان بزرگ و مهم است. به نظر می‌رسد که اجلاس هشتم می‌تواند نقطه‌ی عطفی در تاریخ این سازمان باشد و حرکت به سمت وضع مطلوب آن، محتاج همکاری صمیمانه‌ی کلیه‌ی دولتهای عضو در چهارچوب وظائف و هدفهایی است که این سازمان برای خود تعریف کرده است. امیدوارم این دوره شاهد چنین همکاری گره‌گشایی در همه‌ی قضایای بزرگ جهان اسلام باشد. بی‌شک ناخرسندی دشمنان دنیای اسلام نخواهد توانست در برابر اراده‌ی جمعی دولتهای مسلمان مقاومت کند؛ همچنان که در مورد برگزاری موفق و باشکوه این اجلاس در تهران، نیز این خواست جمعی بر نارضایی دیگران فائق آمد.

در پایان لازم می‌دانم از عموم ملت بزرگ ایران - بخصوص شهروندان عزیز تهرانی - به خاطر یاری دولت در برگزاری این مراسم تاریخی صمیمانه سپاسگزاری نمایم.

سیّد علی خامنه‌ای - 21/09/1376 - برابر با یازدهم شعبان یکهزاروچهارصدوهجده‌

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی