news/content
نسخه قابل چاپ
1373/07/20

پیام تسلیت در پی درگذشت حجت‌الاسلام حسینی شاهرودی‌

در پی‌ ارتحال‌ حجت‌الاسلام‌ آقای‌ حسینی‌ شاهرودی‌ نماینده‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ پیام‌ تسلیتی‌ از سوی‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ انتشار یافت‌.

متن‌ پیام‌ بدین‌ شرح‌ است‌:

بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌

انا لله‌ و انا الیه‌ راجعون‌

درگذشت‌ تأسف‌انگیز خدمتگذار با صفا و فداکار اسلام‌ و مسلمین‌ حجت‌الاسلام‌ آقای‌ حسینی‌ شاهرودی‌ مایه‌ی‌ تأثر و اندوه‌ اینجانب‌ گردید. این‌ روحانی‌ فاصل‌ و پرتلاش‌ عمر کوتاه‌ خود را در سنگرهای‌ حساس‌ دفاع‌ از نظام‌ اسلامی‌ و خدمت‌ به‌ مسلمین‌ و ملت‌ عزیز سپری‌ کرد و همواره‌ عضوی‌ مؤثر و کارآمد از مجموعه‌ی‌ کارگزاران‌ کشور به‌ شمار می‌آمد و شاید به‌ همین‌ جهت‌ هم‌ بود که‌ دشمنان‌ مستکبر از او ناخشنود و نسبت‌ به‌ او حساس‌ و عنود بودند و او بی‌اعتنا به‌ تلاش‌ و ترفند دشمنان‌ زندگی‌ خود را با تلاش‌ و مجاهدت‌ سپری‌ می‌کرد. و سر انجام‌ پس‌ از سفر به‌ کشور آمریکا که‌ برای‌ شرکت‌ در اجلاس‌ بانک‌ جهانی‌ در میان‌ هیئتی‌ از جمهوری‌ اسلامی‌ بدانجا رفته‌ بود و به‌ دنبال‌ برخورد غیرمعمول‌ و بشدت‌ خصومت‌آمیز مأموران‌ آمریکایی‌ با وی‌ و رفتار شبهه‌انگیزی‌ که‌ در مدت‌ چندین‌ ساعت‌ بازداشت‌ غیر قانونی‌ در آن‌ کشور با وی‌ شد، پس‌ از مراجعت‌ به‌ بیماری‌ مهلکی‌ دچار گردید و متأسفانه‌ جان‌ بر سر خدمت‌ گذاشت‌ و سر انجام‌ به‌ لقاءالله‌ پیوست‌.

اینجانب‌ با تأسف‌ و اندوه‌، این‌ فقدان‌ تلخ‌ را به‌ حضرت‌ ولی‌ الله‌ الاعظم‌ روحی‌ فداه‌ و به‌ ملت‌ ایران‌ بخصوص‌ مردم‌ عزیز شاهرود و بویژه‌ جامعه‌ی‌ علمی‌ معتبر آن‌ شهرستان‌ و به‌ علما محترم‌ و طلاب‌ شاهرودی‌ در همه‌ جای‌ کشور تسلیت‌ می‌گویم‌ و برای‌ بازماندگان‌ و خانواده‌ داغدار آن‌ مرحوم‌ صبر جزیل‌ و اجر جمیل‌ مسألت‌ می‌نمایم‌.

سید علی‌ خامنه‌ای

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی