news/content
نسخه قابل چاپ
1371/11/15

پیام به مناسبت روز شهیدان در دهه‌‌ی فجر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت روز شهیدان در دهه فجر پیامی صادر کردند. این پیام امروز بعد از ظهر در مراسمی که در بهشت زهرا برگزار شد، توسط حجت الاسلام و المسلمین آقای رحیمیان قرائت شد.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم.
الحمدلله رب العالمین، رب الشهداء و الصدیقین، سپاس خداوندی راکه باب جهاد و شهادت را که برترین سکوی پرش انسان به سمت اوج قله ی کمال اوست، به روی این ملت با اخلاص و فداکار گشود. و از جوانان و نوجوانان و مردان و زنان ما ستارگان درخشانی در فضای غبارآلود زندگی بشر امروز، پدید آورد، جهاد مخلصانه را سیره ی آنان و شهادت مظلومانه را گوهر تابناکی بر تارک آنان ساخت.
و درود و سلام بی پایان بر پیامبر بزرگ خدا حضرت محمدبن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم بادکه مژده ی نجات بشر را با خود آورد و راه صلاح و سعادت را به او باز نمود و آزادگی و سربلندی دنیا و آخرت را نصیب مؤمنان ساخت. و بر خاندان پاکش که معلمان بشر و الگوهای انسان کامل و رهروان و رهبران راه بهشت در دنیا و آخرتند. بویژه بر حجت حق و امام زمان و امید مطلقِ جهان حضرت حجةبن الحسن المهدی ارواحنا فداه و عجل الله فرجه.
در میان روزهای این دهه ی نور و فجر، امروز به شهیدان اختصاص یافته است. در حقیقت همه ی روزهای این دهه و همه ی روزهای سال را باید متعلق به شهیدان دانست زیرا اگر مجاهدت فداکارانه ی جوانان این مرز و بوم که به این شهادت ها منتهی شدهاست نمی بود، همه ی روزهای این ملت،‌در زیر چتر سیاه ظلم و تجاوز و دخالت دشمنان اسلام و ایران،‌ به شبهای تار بدل می گشت، لیکن امروز فرصتی است که همه با شهیدان تجدید خاطره کنند، از آنان از صمیم جان قدردانی کنند،‌ در برابر صبر و گذشت خانواده هایشان سر تکریم فرود آورند و فضا را از احترام به شهادت و شهید و خانواده های شاهد آکنده سازند.
تا ملت ما از چنین روحیه ی تکریم و احترامی نسبت به فداکاران صفوف مقدم برخوردار است، علم سرافرازی این ملت در اهتزازخواهدبود.
والسلام علیکم و رحمةالله
سیدعلی خامنه ای
15/11/71

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی