news/content
نسخه قابل چاپ
1370/07/04

پیام به مناسبت روز تجلیل از شهدا در هفته‌ی دفاع مقدس‌

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز به مناسبت روز تجلیل ازشهدا در هفته ی دفاع مقدس پیامی به این شرح صادر فرمودند:
 
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌

در سالگرد هفته‌ی‌ دفاع‌ مقدس‌، هیچ‌ چیز شایسته‌تر از آن‌ نیست‌ که‌ یاد و نام‌ گرامی‌ شهیدان‌ و فداکاران‌ راه‌ خدا را بزرگ‌ بداریم‌، آنان‌ که‌ به‌ عهد و پیمان‌ خود با خدا و با امام‌ عزیز وفا کردند و هستی‌ خود را به‌ میدان‌ آورده‌، صادقانه‌ از حریم‌ اسلام‌ و نظام‌ اسلامی ‌دفاع‌ نمودند و به‌ بهای‌ نثار جان‌ خود خطر دشمن‌ را از انقلاب‌ و میهن‌ عزیز،دور ساختند. اینها جاودانگان‌ تاریخ‌ ما و ستارگان‌ اسلامند، هر چیزی‌ با گذشت‌ زمان‌ کم‌رنگ‌ و بی‌اثر می‌شود و اینان‌، همچون‌ همه‌ی‌ شهیدان‌ راه‌ خدا،روزبه‌روز در چشم‌ اهل‌ دل‌ و در متن‌ تاریخ‌ ما، برجسته‌تر و درخشان تر می‌گردند.رحمت‌ خدا بر آنان‌ و درود و دعای‌ بندگان‌ صالح‌ خدا نثار تربت‌ آنان ‌باد.

جانبازان‌ عزیز که‌ سلامت‌ خود را فدا کرده‌اند و اسیران‌ آزاده‌ و سربلند که‌ سالیانی‌ از آزادی‌ خود را مایه‌ گذاشته‌اند، و خانواده‌های‌ این‌ همه‌، که ‌انواع‌ رنجها را در راه‌ خدا به‌ جان‌ خریده‌اند، همگی‌ در صفوف‌ مقدم‌ این‌ جایگاه‌ ارزشی‌، و پشت‌ سر شهیدان‌ والا مقام‌ ما قرار دارند. این‌ فداکاریهای‌ بزرگ‌ در کنار حضور مستمر رزمندگان‌ ملت‌ ما در جبهه‌های‌ گوناگون‌ کارزار انقلابی‌، توانسته‌ است‌ اسلام‌ را سربلند، و دست‌ بیگانگان‌ را از میهن‌ ،کوتاه ‌و ایران‌ را بلند آوازه‌ و آبرومند سازد. این‌ مجاهدتها توانسته‌ است‌ راه‌ ملت‌ایران‌ را به‌ سوی‌ هدفهای‌ متعالی‌ اسلام،‌ بگشاید و در دنیای‌ تاریک‌ و اسیر مادیت‌ و شهوت‌، دریچه‌یی‌ به‌ معنویت‌ به‌ روی‌ او باز کند و به‌ او عزت‌ وشخصیت‌ ببخشد.

پاسداری‌ از خون‌ شهیدان‌ و احترام‌ به‌ زحمات‌ ده ساله‌ی‌ ملت ‌بزرگ‌ ما در آن‌ است‌ که‌ روزبه‌روز حرکت‌ ما در راه‌ اسلام‌، سریعتر و صحیح تر گردد و جامعه‌ی‌ ما و مردم‌ ما و همه‌ی‌ دستگاههای‌ ما در اعمال‌ و رفتار به‌اسلام،‌ نزدیکتر شوند، تکریم‌ شهیدان‌ به‌ آن‌ است‌ که‌ این‌ ملت‌ هرگز در برابر سلطه‌گران‌ مستکبر سر خم‌ نکند و به‌ وسوسه‌ی‌ دشمنان‌ عظمت‌ اسلام‌، تسلیم ‌نگردد.

پیمودن‌ این‌ راه‌ است‌ که‌ عزت‌ و کامیابی‌ دنیا و فلاح‌ و سربلندی‌ آخرت‌ را نصیب‌ ملت‌ ما و همه‌ی‌ مسلمین‌ خواهد ساخت‌ و دست‌ شیطانهای‌ گوناگون‌ خواهد برید.

از خداوند متعال‌ علو درجات‌ شهیدان‌ عزیز و شادی‌ ارواح‌ طیبه‌ی‌آنان‌، و نیز تعالی‌ روح‌ مطهر امام‌ شهیدان‌ و آزادگان ‌قدس‌سره‌ ، و همچنین‌ شفای‌ جانبازان‌ و بازگشت‌ سریع‌ اسیران‌ و مفقودالاثرها را مسألت‌ می‌نمایم‌ و امیدوارم‌ همه‌ی‌ ملت‌ ایران‌ مورد توجهات‌ حضرت‌ ولی‌الله‌الاعظم روحی‌فداه‌ و مشمول‌ دعای‌ مستجاب‌ آن‌ حضرت‌ باشند. والسلام‌ علیه‌ و علی‌ آبائه‌الطاهرین‌.

سید علی‌ خامنه‌ای‌

4/7/1370

توجه.

متن پیام مذکور امروز ساعت30/16 توسط حجةالاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مراسمی در جمع گروهی ازخانواده شهدا در بهشت زهرا قرائت خواهد شد.

روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری

4/7/1370
 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی