news/content
نسخه قابل چاپ
1369/07/05

پیام به مناسبت روز تجلیل از شهدا در هفته‌ی دفاع مقدس‌

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌

سلام‌ بر ارواح‌ طیبه‌ی‌ شهیدان‌به‌خون ‌خفته‌ی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و دفاع‌ مقدس‌ و سلام‌ بر پیکر به‌خاک‌افتاده‌ی ‌شهیدان‌ مفقودالجسد، و سلام‌ و رحمت‌ خدا بر دلهای‌ منتظر مادران‌ و پدران‌ وهمسران‌ و فرزندانی‌ که‌ سالها چشم‌انتظار عزیزان‌ مفقودالاثر خود ماندند و ازآنان‌ خبر و نشان‌ نیافتند.

اکنون‌ که‌ ملت‌ ایران‌ قدوم‌ آزادگان‌ را جشن‌گرفته‌ و جبهه‌ی‌ سپاس‌ بر درگاه‌ خدای‌ پیروزی‌بخش‌ می‌ساید، جای‌ آن‌ است‌ که‌یاد شهیدان‌ عالی‌قدر ما که‌ با نثار جان‌ خود زمینه‌ساز این‌ عزت‌ و عظمت‌شده‌اند از هر سال‌ گرامی تر داشته‌ شود و ملت‌ ایران‌ دِین‌ خود را به‌ آنان‌ وبه‌ خانواده‌های‌ صابر و شاکر آنان‌ همواره‌ در مد نظر داشته‌ باشد.

این‌شهیدان‌ با ایثار خود پرچم‌ اسلام‌ را که‌ دست‌ توانای‌ رهبر عظیم‌الشأن‌ ما حضرت‌ امام‌ خمینی اعلی‌ الله ‌مقامه‌ در این‌ سرزمین‌ برافراشته‌ بود سربلندنگهداشتند و اسلام‌ و معنویت‌ را در همه‌ی‌ اقطار عالم‌ عزیز کردند. اگر امروز بانگ‌ مسلمانی‌ از چهار گوشه‌ی‌ عالم‌ به‌ گوش‌ می‌رسد و اگر ملتهای‌ مسلمان‌ به‌ هویت‌ اسلامی‌ خود بازگشته‌ و سنگینی‌ بار سلطه‌ی‌ مستکبران‌ را احساس‌ می‌کنند، و اگر جهاد اسلامی‌ پس‌ از سالها فراموشی‌ دوباره‌ به‌ جایگاه‌ ارزشی‌ رفیع‌ خودبازگشته‌، همه‌ و همه‌ به‌ برکت‌ استقرار جمهوری‌ اسلامی‌ و استمرار انقلاب‌اسلامی‌ است‌ که‌ خود مرهون‌ شهادت‌ و گذشت‌ این‌ عزیزان‌ و خانواده‌هایشان‌ ونیز جانبازان‌ عزیز و ارجمند است‌. ملت‌ ما باید قدر این‌ عزیزان‌ را بداند ونتایج‌ مجاهدات‌ آنان‌ را پاسداری‌ کند و همه‌ی‌ موفقیتها و پیروزیها را با ارزش‌جان‌ گرانبها و صبر بزرگ‌ آنان‌ محاسبه‌ کند و قدر آن‌ را بشناسد.

از خداوند متعال‌ علو درجات‌ حضرت‌ امام‌ راحل‌ عظیم‌الشأن‌ را که‌ سلسله‌ جنبان‌ جهاد و استقامت‌ بود مسألت‌ می‌کنم‌ و شادی‌ ارواح‌ طیبه‌ی‌ شهیدان‌ و صبر و تسلا وشادی‌ دل‌ خانواده‌های‌ داغدار و چشم‌انتظار و شفای‌ عاجل‌ جانبازان‌ عزیز وپایداری‌ همه‌ی‌ ملت‌ ایران‌ را از درگاه‌ خداوند متعال‌ درخواست‌ می‌نمایم‌ و رضا و هدایت‌ حضرت‌ ولی‌الله‌الاعظم‌ ارواحنافداه‌ را مسألت‌ می‌کنم‌.

والسلام‌علیکم‌ و رحمة ‌الله‌ و برکاته‌

سید علی‌ خامنه‌ای‌

5/7/69

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی