news/content
نسخه قابل چاپ
1368/10/01

تقدیر از روحانیّون رزمنده‌ی دوران دفاع مقدّس

بسم الله الرّحمن الرّحیم(۱)

 سلام خدا بر مجاهدان فی‌سبیل‌ا‌لله‌؛ آنان که شرف جهاد را با فضیلت علم به هم آمیختند و مصداق عالم عامل شدند. تاریخ شکوهمند روحانیّت شیعه هر چند که در همه‌ی دورانهاى پرحماسه‌ی عمر تشیّع سرفراز، با فداکاری‌ها و مجاهدات خونین همراه است، امّا آنان که در این عصر ‌- که عصر پیکار سرنوشت‌ساز ارزشهاى الهى با تهاجم شیطانهاى زر و زور جهانى است ‌- توانستند رداى سرخ جهاد و شهادت را بر قامت رساى حوزه‌ی روحانیّت شیعى بیفکنند و اسوه‌ی قتال فی‌سبیل‌ا‌لله‌ شوند، از ارزشى مضاعف برخوردارند. حضور در صحنه‌هاى جهاد و شهادت، جامعه‌ی روحانیّت را بهاء(۲) و رونقى الهى میبخشد و سلاح بلاغ و تعلیم آنان را بُرّا میسازد. روحانیّون مجاهد فی‌سبیل‌ا‌لله‌ حقّ حیات بر گردن حوزه‌هاى علمى تشیّع دارند. اینجانب ضمن تبریک این توفیق بزرگ به شما رزمنده‌ی روحانى، امیدوارم مشمول دعاى حضرت ولی‌عصر (ارواحنا فداه) و مورد رضاى روح مطهّر امام خمینى (رضوان ا‌لله‌ علیه) باشید و توفیق تلاش در راه خدا و اسلام، همواره شامل حال شما باشد.
 
سیّدعلى خامنه‌اى
۱/۱٠/۶۸      
 
 
۱) در آذر ماه ۱۳۶۸ آیت‌الله‌ جنّتى (دبیر ستاد مرکزى اعزام روحانیّون به جبهه‌ها) طىّ نامه‌اى، به‌منظور تقدیر از طلّاب و روحانیّونى که در طول دوران دفاع مقدّس، داوطلبانه در جبهه‌ها حضور داشتند، از محضر رهبر معظّم انقلاب درخواست کرد تا دستخطّى مرقوم فرمایند.
۲) عظمت، کمال
 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی