news/content
نسخه قابل چاپ
1385/06/23

پیام به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به هفتمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای سراسر کشور از ایمان، عزم و جهاد بعنوان سه رانشگر برای رسیدن به هر هدف و آرمان یاد و تاکید کردند: این سه درس جاودانه اسلام است که یک روز مسلمانان را بر قله تاریخی نشانید و امروز آنان را از اسارت نجات خواهد داد و بی شک جوانان شایسته ترین ظرفیت برای این سه عنصر محوری هستند. متن پیام مقام معظم رهبری به این شرح است:

عزیزان دانشجو

هرچه زمان میگذرد و نظام نو خاسته و پر توان جمهوری اسلامی، با تجربه های انبوه زندگی بشر، تماس بیشتری می یابد، حقانیت صدق وعده های الهی و تخلف ناپذیری سنتهای قرآنی آشکارتر میگردد. در معادلات بشدت پیچیده و درهم تنیده ی روابط انسانها و جامعه ها و پدیده ها و اقدامها، بارزترین وکار آمدترین نقش، از آن: ایمان، عزم، وجهاد است. در هر نقطه از جهان و برای هر هدف و آرمان، این سه رانشگر در کنار یکدیگر گرد آمده اند. آن هدف، به دست آمده و راه تا سر منزل مقصود، طی شده است.

جامعه ئی که عدالت ، معنویت ، عزت و استغناء را سرلوحه ی هدفهای خود میداند، از آراسته شدن به ایمان و عزم و جهاد، ناگزیر است . این همان سه درس جاودانه ی اسلام به پیروان خود و به همه ی بشریت است و همین است که یک روز مسلمانان را بر قله ی افتخارات تاریخی نشانید و امروز آنان را از اسارت هوسهای خوار کننده و هوسرانهای بر کرسی تحکم نشسته، نجات خواهد داد.

دل پاک و امیدوار، و ذهن بی شائبه و روشن، و جسم سالم و توانمند شما جوانان، دارای شایسته ترین ظرفیت برای آن سه عنصر محوری است. نگذارید بی ایمانی و تردید و بی عملی در این ظرف گرانبها جای بگیرد، و نگذارید دشمنان عدالت و نابینایان معنویت و به زنجیر کشانندگان ملتها و غاصبان بین المللی حقوق انسانها، در جنگ شرارت آمیزشان برای حفظ زر و زور ناحق خود، پیروز شوند.

به وعده های الهی که تحقق آن را در روزگار بیداری ملتها شاهدید، اعتماد کنید و توانائیهای خود در عرصه ی علم وعمل را قدر بشناسید . آینده از آن شما است و لله الامر من قبل و من بعد.

والسلام علیکم رحمه الله
سیدعلی خامنه ای
23/شهریور/1385

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی