news/content
نسخه قابل چاپ
1368/03/28

حکم حضرت امام خمینى (قدّس سرّه الشّریف) درباره‌ی انتصاب اعضاى هیئت عفو زندانیان

بسم الله الرّحمن الرّحیم
حضرات آیات و حجج اسلام، آقایان: حاج شیخ محمّد محمّدی‌گیلانى، حاج سیّدمحمّد موسوی‌بجنوردى، حاج سیّدمحمّد ابطحى و حاج شیخ مهدى قاضى؛ اعضاى محترم هیئت عفو منصوب حضرت امام خمینى (قدّس سرّه)

 با سلام و تحیّت؛ حکم مبارک حضرت امام (رضوان ا‌لله‌ علیه) با شرط مرقوم در مکتوب مورّخ ۱۳۶۸/۲/۱۵ معظّمٌ‌له (۱) را تجدید و تنفیذ مینمایم و حضرات آقایان محترم، حسب اقتضا، در مورد آزادى یا تخفیف یا تعلیق مجازات محکومین به همان کیفیّت سابق اقدام خواهید فرمود. قضات محترم دادگاه‌ها و دادسراها و مأمورین زندانها و دیگر دست‌اندرکاران موظّفند با این هیئت و منصوبین آن هرگونه همکارى لازم را انجام دهند. توفیق آقایان محترم را در رعایت کامل مصالح نظام اسلامى از سویى و عطوفت نسبت به نادمین از سوى دیگر، از خداوند منّان مسئلت مینمایم.
سیّدعلى خامنه‌اى
۱۳۶۸/۳/۲۸    
 
۱) صحیفه‌ى امام، ج ۲۱، ص ۳۷۸؛ نامه به هیئت عفو زندانیان (۱۳۶۸/۲/۱۵)؛ «... هیئت عفو کمافى‌السّابق داراى همان اختیارات میباشد؛ تنها فرق این است که از این پس [درخواست‌ها] از طریق ریاست محترم دیوان عالى کشور به اینجانب میرسد ...»
 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی