news/content
نسخه قابل چاپ
1368/03/21

پاسخ به پیام تسلیت آیت‌ا‌لله‌العظمى اراکى

بسم الله الرّحمن الرّحیم
محضر شریف مرجع بزرگوار، آیت‌ا‌لله‌العظمى آقاى اراکى (دامت برکاته العالیه)

 تلگرام تسلیت آن حضرت به‌مناسبت ارتحال رهبر کبیر انقلاب، حضرت آیت‌ا‌لله‌العظمى امام خمینى (قدّس ا‌لله‌ نفسه الزّکیّة) که حقّاً ضایعه‌اى جبران‌ناپذیر و ثُلمه‌اى (۱) بزرگ بود، عزّ وصول بخشید و موجب تسلّا و سپاس گردید. (۲) از تعبیرات محبّت‌آمیز و ادعیه‌ی زاکیه‌ی آنجناب نسبت به اینجانب و توصیه‌ی صوابى که فرموده‌اید، صمیمانه سپاسگزارم.

 اینجانب با استمداد از تفضّلات و توفیقات الهى و با توسّل به ذیل عنایات حضرت ولی‌عصر (ارواحنا فداه و عجّل ا‌لله‌ تعالى فرجه) تصمیم قاطع دارم که در جهت تحقّق اهداف مقدّس اسلامى و استقرار کامل حاکمیّت شرع مبین که آرزو و راه و وصیّت رهبر فقید و عزیزمان میباشد، تمامى تلاش ممکن را به کار برده و همه‌ی نیروها را در آن راه بسیج نمایم. از آنجناب تقاضا دارم که اینجانب را همواره مشمول دعوات زاکیه‌ی خود قرار دهید.

 

سیّدعلى خامنه‌اى
۱۳۶۸/۳/۲۱     
۷ ذی‌قعدة ۱۴٠۹  

 
۱) رخنه
۲) متن تلگرام به این شرح است: «بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم. خدمت جناب مستطاب حجّت‌الاسلام والمسلمین آقاى خامنه‌اى رهبر جمهورى اسلامى (دامت افاضاته). ضمن ابراز تسلیت در مورد فقدان اسفناک و ضایعه‌ى جبران‌ناپذیر رحلت مرحوم آیت‌الله‌العظمى امام خمینى (طاب ثراه) که حقّاً مجدّدالمذهب در قرن حاضر میباشند، اعلام میدارد انتخاب شایسته‌ى جنابعالى به مقام رهبرى جمهورى اسلامى ایران مآیه‌ی دلگرمى و امیدوارى ملّت قهرمان ایران است. شکّى نیست که در موقعیّت حسّاس کنونى، حفظ نظام جمهورى اسلامى - که از اهمّ واجبات شرعى است - متوقّف بر این امر مهم میباشد. اینک اینجانب با ابتهال و تضرّع به درگاه ربوبى و با استغاثه به ناحیه‌ى مقدّسه‌ى حضرت ولىّ‌عصر (عجّل الله‌ تعالى فرجه) دوام تأییدات و توفیقات آنجناب را در انجام این مسئولیّت بسیار سنگین خواستارم. بدیهى است در متشابهات امور شرعیّه و مسائل مهمّ مملکتى مشورت با مراجع عظام و علماى اَعلام رهگشاى همه خواهد بود. امیدوارم همچون گذشته دست غیبى آن حضرت مکر شیاطین و نقشه‌ى اجانب را نقش بر آب فرموده، آنجناب را یار و یاور باشد. والسّلام علیکم و رحمة‌الله‌ و برکاته، ۶ ذى‌قعدة ۱۴٠۹ قمرى، الاحقر محمّدعلى العراقى»

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی