news/content
نسخه قابل چاپ
1371/06/22

موافقت با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

در آستانه‌ی فرخنده میلاد منجی عالم بشریت حضرت ختمی مرتبت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم وحضرت امام جعفر صادق علیه السلام، حضرت آیةالله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، گروهی از محکومین دادگاههای انقلاب اسلامی، عمومی، نظامی و ویژه روحانیت در سراسر کشور را مورد عفو و تخفیف مجازات و مشمول رأفت و عطوفت اسلامی قرار دادند.
موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو و تقلیل میزان محکومیت این گروه از محکومین بنا به درخواست آیةالله یزدی رئیس قوه قضائیه و حجةالاسلام والمسلمین محمدی ری شهری دادستان ویژه روحانیت صورت گرفته است.
متن نامه آیةالله یزدی به محضر مقام معظم رهبری و پاسخ معظم له به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک مقام معظم رهبری
حضرت آیةالله خامنه ای ادام الله ظله علی رئوس المسلمین
با سلام و ادائ احترام، ضمن تبریک میلاد فرخنده و سراسر سعادت منجی عالم بشریت حضرت ختمی مرتبت محمد ابن عبدالله صلی الله علیه و آله و سلم،بدین وسیله در اجرای بند یازده اصل یکصدو ده قانون اساسی فهرست اسامی 1781 نفر ازمحکومین دادگاههای انقلاب اسلامی، عمومی و نظامی که مراحل بررسی قانونی و کارشناسی آن در کمیسیون اداره عفو و بخشودگی قوه قضائیه انجام شده است و استحقاق عفو و یاتخفیف مجازات را بمناسبت روز مبارک هفدهم ربیع الاول دارند تقدیم میگردد که ازرأفت و عطوفت اسلامی برخوردار شوند.
والامر الیکم
محمد یزدی - رئیس قوهقضائیه

متن پاسخ رهبر انقلاب اسلامی نیز به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با تبریک متقابل میلاد حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت امام صادق علیه الصلوة و السلام، با پیشنهاد جنابعالی موافقت شده و نامبردگان مشمول عفو و تخفیف مجازات طبق پیشنهاد قرار میگیرند.
والسلام علیکم
سیدعلیخامنه ای

همچنین این گزارش حاکیست متن نامه ی حجةالاسلام والمسلمین محمدی ری شهری به محضر حضرت آیةالله خامنه ای و پاسخ معظم له نیز به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
محضر مبارک رهبر انقلاب اسلامی حضرت آیةالله خامنه ای دامت برکاته
با عرض تبریک فرا رسیدن هفدهم ربیع الاول، سالروز ولادت با سعادت پیامبر رحمت،برای 53 نفر از محکومین دادگاههای ویژه روحانیت که در کمیسیون عفو با حضورِ حکامِ شرعِ محترم مورد رسیدگی قرار گرفته است تقاضای عفو میگردد.
با آرزوی طول عمر برای حضرت عالی
دادستان ویژه روحانیت
محمد محمدی ری شهری

متن پاسخ رهبر انقلاب اسلامی نیز به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
با تبریک متقابل با پیشنهاد جنابعالی موافقت میشود و نامبردگان مشمول عفو واقع میگردند.
سیدعلی خامنه ای

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی