news/content
نسخه قابل چاپ
1376/04/31

موافقت با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

در آستانه میلاد مسعود پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد بن عبدالله صلی الله علیه و اله و ولادت با سعادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، با عفو و تخفیف مجازات 1149 نفر از محکومان دادگاههای انقلاب اسلامی و عمومی و نظامی سراسر کشور موافقت فرمودند. عفو و تخفیف مجازات این عده، بنابه پیشنهاد رئیس قوه قضاییه صورت پذیرفته است. نامه آیت الله یزدی رئیس قوه قضاییه و پاسخ مقام معظم رهبری به این شرح است:
محضر مبارک مقام معظم رهبری
بسمه تعالی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دام ظله الوارف)
فرارسیدن میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت رسول اکرم(ص) را به آن حضرت تبریک عرض نموده و به میمنت این ایام خجسته در اجرای بند 11 اصل 110 قانون اساسی فهرست اسامی 1149 نفر از محکومین دادگاههای انقلاب اسلامی و عمومی و نظامی سراسر کشور را که مراحل بررسی قانونی و کارشناسی آن در کمیسیون عفو اداره عفو و بخشودگی قوه قضاییه سپری شده و واجد شرایط عفو و تخفیف مجازات هستند تقدیم می گردد.
امید است از طرف آن مقام معظم مشمول عفو و رأفت اسلامی و مورد عنایات حضرتعالی قرار گیرند.
محمد یزدی
رئیس قوه قضاییه
بسمه تعالی
با تبریک متقابل میلاد حضرت نبی اکرم و رسول معظم صلی الله علیه و اله و سلم و ولادت حضرت امام جعفر صادق علیه آلاف السلام پیشنهاد جنابعالی مقبول است و نامبردگان مشمول عفو و تخفیف مجازات گردیدند.
والسلام علیکم
سید علی خامنه ای
31/4/76
 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی