news/content
نسخه قابل چاپ
1375/08/12

موافقت با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان زن

در سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با عفو و تخفیف مجازات 65 نفر از محکومین نسوان دادگاههای انقلاب اسلامی و عمومی سراسر کشور موافقت فرمودند.
عفو و تخفیف مجازات این عده از محکومین زن، بنابه پیشنهاد آیت‌‌الله یزدی رئیس قوه قضائیه صورت پذیرفته است.
متن نامه رئیس قوه قضائیه و پاسخ مقام معظم رهبری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم‌‌
محضر مبارک مقام معظم رهبری‌‌
حضرت آیت‌‌الله خامنه‌‌ای ادام الله ظله الوارف‌‌
فرارسیدن میلاد با سعادت دخت گرامی حضرت رسول اکرم (ص) و بانوی دو عالم حضرت زهرای مرضیه (س) را به حضرتعالی تبریک عرض کرده و به میمنت این ایام خجسته در اجرای بند یازدهم از اصل یکصد و دهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فهرست اسامی تعداد 65 نفر از محکومین نسوان دادگاههای انقلاب اسلامی و عمومی سراسر کشور را که پیشنهاد درخواست در این مناسبت و تهیه فهرست اولی به وسیله دفتر امور زنان قوه قضائیه انجام شده و مراحل بررسی قانونی و کارشناسی آن در کمیسیون عفو اداره عفو و بخشودگی قوه قضائیه سپری شده و واجد شرایط عفو و تخفیف مجازات هستند تقدیم می‌‌گردد.
امید است از طرف آن مقام معظم مشمول عفو و رأفت اسلامی و مورد عنایت جناب عالی قرار گیرند.
والامر الیکم‌‌
محمد یزدی - رئیس قوه قضائیه‌‌
پاسخ مقام معظم رهبری به نامه رئیس قوه قضاییه نیز به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم- با سلام و تبریک متقابل، با پیشنهاد جناب عالی موافقت می‌‌شود و نامبردگان به ترتیب مرقوم، مشمول عفو و تخفیف مجازات قرار گرفتند.
والسلام علیکم‌‌
سید علی خامنه‌ای‌‌
12/8/75

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی