news/content
نسخه قابل چاپ
1375/02/10

موافقت با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

در فرخنده سالروز عید سعید قربان و در آستانه فرارسیدن عید سعید غدیر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تعداد 1050 تن از محکومین دادگاههای انقلاب اسلامی، عمومی، نظامی و ویژه روحانیت را مشمول عفو و تخفیف مجازات قرار دادند. بر پایه همین گزارش عفو و تخفیف مجازات این عده از محکومین بنا به پیشنهاد آیت‌الله یزدی رئیس قوه قضاییه صورت گرفته است. متن نامه رئیس قوه قضائیه و پاسخ مقام معظم رهبری به این شرح است:
بسمه تعالی‌
محضر مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (ادام الله ظله الوارف)
با سلام - و ادای احترام، فرارسیدن اعیاد سعید قربان و غدیر خم را به آن حضرت تبریک عرض نموده و به میمنت این ایام خجسته در اجرای بند یازدهم از اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران فهرست اسامی تعداد 1015 نفر از محکومین دادگاههای انقلاب اسلامی و عمومی و نظامی سراسر کشور را که مراحل بررسی قانونی و کارشناسی آن در کمیسیون عفو اداره عفو و بخشودگی قوه قضائیه سپری شده به همراه تعداد 35 نفر از محکومین دادگاههای ویژه روحانیت که مراحل بررسی آن در جلسه مشاوره دادسرا و دادگاه انجام و به تأیید دادستان محترم ویژه روحانیت رسیده و واجد شرایط عفو و تخفیف شناخته شده‌اند تقدیم می‌گردد. امید است از طرف آن مقام معظم مشمول عفو و رأفت اسلامی و مورد عنایات جنابعالی قرار گیرند.
والامر الیکم‌
محمد یزدی‌
رئیس قوه قضائیه‌
9/2/75
در پاسخ به نامه آیت‌الله یزدی مقام معظم رهبری چنین مرقوم فرمودند:
بسمه تعالی‌
با تشکر از جنابعالی، نامبردگان به همان گونه که پیشنهاد نموده‌اید مشمول عفو یا تخفیف مجازات قرار می‌گیرند. خداوند جنابعالی و دیگر دست‌اندرکاران را مشمول لطف و فضل خویش قرار دهد.
والسلام علیکم‌
سید علی خامنه‌ای‌
عید سعید قربان - 10/2/75

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی