news/content
نسخه قابل چاپ
1372/12/25

موافقت با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

به‌ میمنت‌ و مبارکی‌ عید سعید فطر و در آستانه‌ فرا رسیدن‌ سال‌ نو، حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ تعداد 2667 نفر از محکومین‌ دادگاههای‌ انقلاب‌، عمومی‌ و نظامی‌ و 102 نفر از محکومین‌ دادگاههای‌ ویژه‌ روحانیت‌ را مشمول‌ عفو و تخفیف‌ مجازات‌ قرار دادند.
بنابرهمین‌ گزارش‌ موافقت‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با عفو و تخفیف‌ مجازات‌ محکومین‌ دادگاههای‌ انقلاب‌، عمومی‌، نظامی‌ و ویژه‌ روحانیت‌ بنابه‌ در خواست‌ و پیشنهاد آیت‌الله‌ یزدی‌ رئیس‌ قوه‌ قضائیه‌ صورت‌ گرفته‌ است‌. متن‌ نامه‌ ئیس‌ قوه‌ قضائیه‌ و پاسخ‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ این‌ شرح‌ است‌:
بسم‌الله‌الرحمن‌ الرحیم‌
محضر مبارک‌ و رفیع‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ ادام‌ الله‌ ظله‌ علی‌ رئوس‌ المسلمین‌
با تقدیم‌ سلام‌ و اداء احترام‌ و تبریک‌ و تهنیت‌ عید سعید فطر، در اجرای‌ بند یازدهم‌ از اصل‌ یکصدودهم‌ قانون‌ اساسی‌ جمهوری‌ اسلامی‌، فهرست‌ اسامی‌ تعداد 2667 نفر از محکومین‌ دادگاههای‌ انقلاب‌، عمومی‌ و نظامی‌ سراسر کشور و 102 نفر از محکومین‌ دادگاههای‌ ویژه‌ روحانیت‌ که‌ مراحل‌ بررسی‌ و کارشناسی‌ آن‌ در کمیسیون‌ مربوطه‌ سپری‌ گردیده‌ و واجد شرایط عفو و تخفیف‌ شناخته‌ شده‌اند تقدیم‌ و تقاضای‌ بخشش‌ و رأفت‌ اسلامی‌ و عفو آنان‌ از محضر مبارک‌ مورد استدعاست‌.
والامرالیکم‌
محمد یزدی‌ رئیس‌ قوه‌قضائیه‌
متن‌ پاسخ‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ نامه‌ آیت‌ الله‌ یزدی‌ به‌ این‌ شرح‌ است‌:
بسم‌الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌
باسلام‌ و تحیت‌ ـ پیشنهاد جنابعالی‌ در مورد نامبردگان‌ و نیز محکومان‌ مذکور در فهرست‌ مربوط به‌ دادگاه‌ روحانیت‌ مورد قبول‌ است‌ و آنان‌ مورد عفو و تخفیف‌ مجازات‌ برحسب‌ پیشنهاد قرار می‌گیرند.
والسلام‌ علیکم‌
سید علی‌ خامنه‌ای

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی