news/content
نسخه قابل چاپ
1371/11/14

موافقت با عفو و تخفیف مجازات تعدادی از محکومان

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت میلاد فرخنده حضرت بقیةالله امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف و همچنین ایام خجسته دهه مبارک فجرو بنا به درخواست رئیس قوه قضائیه 619 نفر از محکومین دادگاه‌های انقلاب اسلامی سراسر کشور را مورد عفو و تخفیف مجازات قراردادند.
متن نامه آیت‌الله یزدی رئیس قوه قضائیه و پاسخ مقام معظم رهبری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
محضرمبارک مقام معظم رهبری حضرت آیةالله خامنه ای ادام الله ظله علی رئوس المسلمین
باسلام و ادای احترام، ولادت باسعادت و پربرکت حضرت بقیةالله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف را که مصادف با ایام دهه مبارک فجر می باشد به رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی تبریک عرض نموده و به میمنت این روز مقدس در اجرای بند یازده اصل 110 قانون اساسی فهرست اسامی 619 نفر از محکومین دادگاههای انقلاب اسلامی سراسر کشور که مراحل بررسی قانونی و کارشناسی آن در کمیسیون اداره عفو و بخشودگی قوه قضائیه سپریشده و واجد شرایط عفو و تخفیف هستند، تقدیم می گردد. امید آنکه ازطرف آن مقام معظم مشمول عفو و رأفت اسلامی قرارگیرند.
والامر الیکم
محمد یزدی ـ رئیس قوه قضائیه

متن پاسخ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رئیس قوه قضائیه به این شرحاست:
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و تحیت و تبریک متقابل با پیشنهاد موافقت می شود و نامبردگان مشمول عفو و تخفیف مجازات به همان گونه که مرقوم شده است قرارمی گیرند.
سیدعلی خامنه‌ای
14/11/71

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی