news/content
نسخه قابل چاپ
1383/05/22

انتصاب مجدد آیت‌الله هاشمی شاهرودی به ریاست قوه قضائیه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای طی حکمی، آیت‌الله سیدمحمود هاشمی را برای یک دوره‌ی پنج‌ساله‌ی دیگر به ریاست قوه‌ی قضائیه منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

 

بسم الله الرّحمن الرّحیم


آیت‌الله آقای حاج سیّدمحمود هاشمی شاهرودی (دامت تأییداته)

با پایان گرفتن یک دوره‌ی پنج‌ساله از مسئولیّت جنابعالی در رأس قوّه‌ی قضائیّه که در آن تلاش متراکم و خدمات ارزشمندی مشهود گردید، به موجب اصل یکصد و پنجاه و هفت قانون اساسی، این مسئولیّت را برای یک دوره‌ی دیگر به جنابعالی محوّل میکنم.

بی‌گمان برای رسیدن به دادگستری مطلوب نظام اسلامی که در آن عدل و انصاف، قاطعیّت و قانون، دانش و هوشمندی، اصلاح و تهذیب، سنجیدگی و سرعت، درستکاری و امانت، همه درهم‌تنیده و به‌هم‌آمیخته است، هنوز مجاهدتی برنامه‌ریزی‌شده و فشرده لازم است و اینجانب امید و انتظار دارم که با پیوستن این دوره به مدّت مسئولیّت شما، راه بیشتری بدان‌سو طی شود.

توصیه‌های اینجانب همان است که در حکم پیشین آمده و بر آن تاکید می‌ورزم. ثبات تشکیلات، زمان‌بندی و اجرایی کردن برنامه‌ی تدوین‌شده، پرورش عناصر کارآمد و مؤمن، سپردن سررشته‌های اساسی به افراد شایسته و کاردان، اهتمام به مبارزه با فساد، بهره‌گیری از نظر و مشورت نخبگان قضائی، افزایش تعامل با دیگر قوا، اولویّت‌های قوّه‌ی قضائیّه در این دوره است.

مدیریّت عالِم مجرّب و هوشمندی چون جنابعالی که از چهره‌های برجسته‌ی کشور میباشید، تحقّق این خواسته‌ها را تضمین خواهد کرد؛ ان‌شاءالله.

توفیقات شما را از خداوند متعال مسئلت میکنم.

والسّلام علیکم و رحمه‌الله
سیّدعلی خامنه‌ای    
۱۳۸۳/۵/۲۲        
 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی