news/content
نسخه قابل چاپ
1383/01/03

پیام تسلیت در پی شهادت شیخ احمد یاسین رهبر جنبش مقاومت فلسطین حماس

حضرت‌‌ آیت‌الله‌‌ خامنه‌ای در پیامی، شهادت‌ عالم مجاهد جناب شیخ‌ احمد یاسین بنیانگذار و رهبر جنبش‌ مقاومت‌ اسلامی فلسطین‌ حماس به دست رژیم صهیونیستی را تسلیت گفتند.

متن‌‌ پیام‌‌ رهبر انقلاب اسلامی‌‌ به این شرح‌ است‌:

بسم‌‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم
اطلاع یافتیم‌‌ که‌ دست‌ گنهکار رژیم غاصب‌‌ صهیونیستی مرتکب جنایتی بزرگ‌ شده‌ و عالم‌‌ مجاهد مرحوم شیخ‌ احمد یاسین‌ بنیانگذار و پیشوای جنبش‌ حماس‌ را به‌ شهادت‌ رسانیده‌ است. شهادت، بی‌گمان‌‌ آرزوی همیشگی این شیخ‌ مجاهد پارسا بود و کشته‌شدن در راه خدا در کام‌ بندگان‌‌‌ مخلص‌ او شیرین است‌ ولی این نمیتواند از عظمت‌ گناه‌ تبهکاران‌ غاصب صهیونیست‌‌ بکاهد و وزر این‌ جنایت بزرگ‌ را بر دوش‌ آنان‌ سبک کند.
خون‌‌ شیخ‌ احمد یاسین درخت‌ تناور مقاومت‌‌ اسلامی را آبیاری و آتش‌ خشم‌ ملت فداکار فلسطین‌ را شعله‌ورتر خواهد کرد و مظلومیت‌‌ او پرچم‌ مظلومیت فلسـطین‌ را بـه‌ اهتزاز درخواهد آورد.
آنچه ‌از شیخ‌ احمد یاسین‌‌ و ملت‌ فلسطین با این‌ جنایت‌ ستاندند، جسمی نحیف‌ و علیل‌ بود. فکر او را و خطی را که ‌او ترسیم‌ کرد و راهی را که‌ او گشود نخواهند توانست‌ از ملت‌ فلسطین‌ بگیرند. روح‌ شیخ‌ زنده‌‌ است‌ و درس‌ او که اینک با خون‌ مظلومانه‌اش‌ ماندگارتر و برجسته‌تر شد زمزمه‌ی جوانان‌‌ و نوجوانان و نسل‌ آینده‌ی فلسطین‌ خواهد بود.
تبهکاران‌‌ غاصب‌ فلسطین بدانند که‌ قدرت‌‌نمائیهای احمقانه‌ی آنان‌‌ بزرگترین شاهد ضعف‌ و شکست‌‌ آنهاست و رژیم‌ غـاصـب‌ و دولت‌‌ مجعول‌ صهیونیستی محکوم‌ به‌ فناست. فلسطین‌‌ متعلق‌ به‌ ملت‌‌ فلسطین اسـت و هر لجاجتی در برابر این‌ حق‌ مسلم، سرنوشتی جز ناکامی و شکست‌ ندارد. لِیُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُبْطِلَ الْباطِلَ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ(۱)
  اینجانب‌ شهادت‌ این شیخ‌ مجاهد فی سبیل‌الله‌‌‌ را به روح‌ بلند او تبریک و بـه ملت‌ فلسطین‌‌ و به‌‌‌ ویژه به جوانان فداکار و سرافراز مبارز فلسطینی و نیز بـه‌ خاندان‌ مکرم‌‌ او تسلیت‌‌ میگویم و سربلندی امت اسلامی و پیروزی مجاهدان‌ فلسطینی و لبنانی را از خداوند متعال‌ مسئلت‌ میکنم.
سید علی خامنه‌ای
سوم‌ فروردین‌ ۱۳۸۳

۱) سوره‌ی انفال، آیه‌ی ۸: «تا حق را ثابت و باطل را نابود گرداند هر چند بزهکاران خوش نداشته باشند»


 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی