news/content
نسخه قابل چاپ
1384/03/02

نامه به شورای نگهبان برای تجدید نظر در صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

آقای حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری خواستار تجدید نظر شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری شد.

در نامه رئیس مجلس شورای اسلامی آمده است، چنانکه تجدید نظر در این امر را به مصلحت و مایه تقویت مشارکت عمومی بیشتر - که مخصوصاً مورد عنایت حضرتعالی در انتخابات ریاست جمهوری بوده - می‌دانید، شورای محترم نگهبان را به توسیع دایره نامزدهای واجد صلاحیت دلالت فرمائید.

حضرت آیت‌اللَّه خامنه‌ای در پی نامه رئیس مجلس شورای اسلامی، نامه‌ای خطاب به دبیر شورای نگهبان مرقوم فرمودند.

متن نامه مقام معظم رهبری به دبیر شورای نگهبان به این شرح است:

بسمه تعالی

آیت اللَّه جناب آقای جنتی دبیر محترم شورای نگهبان دامت برکاته

با سلام و تحیت و تشکر از زحمات آن شورای محترم در تلاش برای احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری دوره‌ی نهم، با رعایت موازین قانونی در این امر، از آنجا که مطلوب آن است که همه‌ی افراد کشور از صاحبان سلائق گوناگون سیاسی فرصت و مجال حضور در آزمایش بزرگ انتخابات را بیابند، لذا به نظر می‌رسد نسبت به اعلام صلاحیت آقایان دکتر مصطفی معین و مهندس مهرعلیزاده تجدید نظر صورت گیرد.

والسلام علیکم

سیدعلی خامنه‌ای

2/3/1384

متن نامه‌ی آقای دکتر حداد عادل رئیس مجلس شورای اسلامی به مقام معظم رهبری به این شرح است:

بسمه تعالی

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌اللَّه خامنه‌ای مدظله العالی

با سلام و تحیت

چنانکه مستحضرید شورای محترم نگهبان اسامی شش تن از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را که صلاحیتشان به تأیید آن شورا رسیده اعلام کرده است. اگر چه شورای نگهبان همواره سعی داشته وظیفه خطیر خود را بر اساس موازین شرعی و قانونی به انجام رساند، لکن گهگاه براساس رهنمودهای برخاسته از مصلحت‌اندیشی حضرتعالی در تصمیم خود تجدید نظر کرده است. اینک استدعا آن است در مورد اخیر نیز چنانکه تجدید نظر در این امر را به مصلحت و مایه تقویت مشارکت عمومی بیشتر - که مخصوصاً مورد عنایت حضرتعالی در انتخابات ریاست جمهوری بوده - می‌دانید، شورای محترم نگهبان را به توسیع دایره نامزدهای واجد صلاحیت، دلالت فرمائید.

والامرالیکم

غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی

2/3/1384

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی