news/content
نسخه قابل چاپ
1382/09/11

پیام در پی هجوم وحشیانه اشغالگران متجاوز به مردم سامراء و و هتک حرمت بارگاه ملکوت امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع)

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی هجوم وحشیانه اشغالگران متجاوز به مردم سامراء و هتک حرمت بارگاه ملکوتی حضرت امام هادی(ع) و حضرت امام حسن عسکری(ع) را محکوم کردند.
متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
هجوم وحشیانه‌ی اشغالگران متجاوز و غاصب به مردم سامراء و هتک حرمت بارگاه ملکوتی امامین همامین حضرت هادی و حضرت عسکری سلام الله علیهما که به قتل بیش از پنجاه نفر از مردان و زنان و کودکان و زخمی شدن عده‌ی بیشتری انجامید، موجب تأثّر و تألم شدید گردید.
متجاوزان ددمنش و مستکبر، بار دیگر نشان دادند که نه برای جان مردم و نه برای مقدسات آنان هیچ حرمتی نمیشناسند و میخواهند بر ارعاب و سیاست سرنیزه تکیه کنند. سیاستمداران نادان و مغرور امریکا، ابلهانه پنداشته‌اند که با گلوله و آتش میتوان مردم مؤمن و غیور عراق را تسلیم کرد و بزانو درآورد و همین فهم غلط و نگاه مستکبرانه است که در آینده‌ای نه چندان دور آن رژیم متجاوز و چپاولگر و زورگو را به خاک سیاه خواهد نشانید. انشاءالله.
اینجانب این فاجعه را به حضرت بقیةالله الاعظم ارواحنا فداه و به همه‌ی مسلمانان بخصوص به ملت ستمدیده‌ی عراق و حوزه‌های علمیه معظم تسلیت میگویم و پیروزی اسلام و مسلمین و رفع شرّ متجاوزان را از سر ملتها از خداوند متعال مسئلت مینمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
 11 آذر 1382

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی