news/content
نسخه قابل چاپ
1377/05/11

انتصاب جانشین فرمانده کل قوا در امور نیروی انتظامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام موسوی لاری وزیر کشور مبنی بر تفویض اختیارات فرماندهی کل قوا در امور نیروی انتظامی، وزیر کشور را به جانشینی فرمانده کل قوا در امور نیروی انتظامی منصوب فرمودند.
متن نامه آقای موسوی لاری و پاسخ مقام معظم رهبری بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم‌
محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مد ظله العالی‌
با اهداء سلام و تحیات‌
احتراماً چنانکه مستحضرید مهمترین مؤلفه در ایجاد و تثبیت امنیت و آسایش در جوامع، هماهنگی کامل مبتنی بر قانون، میان متولیان امنیتی کشور از یکسو و مسئولان اجرائی تأمین نظم و امنیت از سوی دیگر می‌باشد.
با توجه به قانون شورای امنیت کشور و سایر قوانین و مسئولیت وزارت کشور در تأمین و حفظ امنیت عمومی و وابستگی قانونی نیروی انتظامی به این وزارتخانه و همچنین ضرورت تقویت نیروی انتظامی در ابعاد بودجه‌ای لجستیکی، تجهیزاتی و نیروی انسانی که نیاز به اهتمام جدی دولت دارد و مضافاً لزوم بکارگیری نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت کشور و اجرای سیاستهای امنیتی و انتظامی و امکان نظارت بر نیرو بدینوسیله از محضر مقام معظم فرماندهی کل قوا استدعا دارد تا در صورت مصلحت برای انجام هر چه شایسته‌تر وظایف و مسئولیت‌های قانونی وزارت کشور در راستای اجرای فرامین و تدابیر حضرتعالی اختیارات فرماندهی کل قوا در امور نیروی انتظامی به وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران که مسئولیت خطیر امنیت کشور را عهده‌دار است تفویض فرمایند.
از خداوند متعال مسئلت دارم تا در انجام وظایف شرعی و ایفای مسئولیتهای قانونی خویش عنایات خود را شامل حال گرداند و روح پرفتوح امام راحل را از ما راضی و سایه وجود مبارک حضرتعالی را مستدام بدارد.
عبدالواحد موسوی لاری‌
وزیر کشور
متن پاسخ مقام معظم رهبری، فرماندهی کل قوا بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم‌
با توجه به جهاتی که فوقاً مرقوم داشته‌اید شما را به جانشینی فرماندهی کل قوا در امور انتظامی منصوب می‌کنم. تفصیل اختیارات و حدود آن در نامه ستاد کل فرماندهی ابلاغ خواهد شد. ان‌شاءالله موفق باشید.
سید علی خامنه‌ای‌
 11 مرداد 77

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی