news/content
نسخه قابل چاپ
1376/09/06

موافقت با آزادی یک‌جانبه تعداد پانصد اسیر عراقی در ایران

در آستانه عید مبعث رسول اکرم صلی‌الله علیه‌وآله و سلم، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با آزادی یک‌جانبه تعداد پانصد اسیر عراقی در ایران، موافقت فرمودند. این اقدام اسلامی انسانی بنا به پیشنهاد آقای سید‌محمد خاتمی صورت پذیرفت.
متن نامه رئیس جمهور و پاسخ مقام معظم رهبری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دامت برکاته)
پس از سلام و تحیت و عرض تبریک به مناسبت عید بعثت پیامبر مکرم اسلام (صلوات الله علیه و اله) استدعا دارد در صورتی که نظر مبارک موافق باشد، به مناسبت مبعث حضرت خاتم‌الانبیاء و المرسلین محمد مصطفی (صلوات الله علیه و آله) پانصد نفر اسیر عراقی در ایران به طور یکجانبه آزاد شوند.
همانگونه که حضرتعالی مستحضرید، متأسفانه حل مسأله اسرای جنگ تحمیلی به علت عدم همکاریهای طرف مقابل طولانی گردیده است. به جهت انسانی بودن مسأله اسراء امیدواریم که این آزادسازی یکطرفه در این ایام مبارک؛ طلیعه‌ای باشد برای حل نهایی مسأله اسرا. امید است دولت عراق همکاریهای لازم را مقدور سازد تا کل مسأله اسرای دو کشور به نحو شایسته‌ای حل و فصل گردد.
با احترام - سید محمد خاتمی‌
متن پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی بدین شرح است:
بسمه تعالی - با تبریک متقابل عید سعید مبعث، با پیشنهاد جنابعالی موافقم. امید است خداوند متعال به جنابعالی پاداش خیر عنایت فرماید.
والسلام علیکم‌
سید علی خامنه‌ای‌
  6 آذر 76

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی