news/content
نسخه قابل چاپ
1376/06/05

انتصاب تیمسار محتاج و سرتیپ احمدیان به فرماندهی نیروی دریایی ارتش و سپاه

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا، امروز طی احکام جداگانه‌ای تیمسار دریادار محتاج و سردار سرتیپ پاسدار دکتر احمدیان را به ترتیب به سمت فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب فرمودند.
متن احکام فرمانده معظم کل قوا خطاب به تیمسار دریادار عباس محتاج و سردار سرتیپ پاسدار دکتر علی اکبر احمدیان به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم‌
تیمسار دریادار عباس محتاج‌
با انتقال فرمانده پیشین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دریادار علی شمخانی به وزارت دفاع، جنابعالی را که از هر نظر حائز شایستگی‌های لازم می‌باشید به فرماندهی آن نیرو منصوب می‌کنم.
انتظار دارم که در این مسئولیت مهم اولا کارایی انسانی و توان رزمی و آمادگی عملیاتی آن نیرو را ارتقاء دهید و با اتکاء به خداوند متعال و بهره‌گیری از تعهد دینی، انقلابی و تجربیاتی که بحمدالله حائز آن می‌باشید، نیروی مزبور را به سطح مطلوب آن برسانید، ثانیا روابط درست و کارسازی با نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برقرار کنید .
بدیهی است که همه‌ی فعالیتهای اصلی خود را باید با ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران هماهنگ سازید.
لازم است از تلاشهای ارزشمند تیمسار دریادار علی شمخانی در آن نیرو  قدردانی نمایم.
توفیقات شما را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
سید علی خامنه‌ای‌
بسم الله الرحمن الرحیم‌
سردار سرتیپ پاسدار دکتر علی‌‌اکبر احمدیان‌
با انتقال فرمانده پیشین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دریادار علی شمخانی به وزارت دفاع، شما را که از هر نظر دارای شایستگیهای لازم می‌باشید به پیشنهاد فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی آن نیرو منصوب می‌کنم.
با توجه به نقش حساس نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران از شما انتظار دارم که نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در چارچوب مأموریتهای تعریف شده‌ی آن به توانایی و کارآیی مورد انتظار نائل سازید و همچنین با نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روابط درست و کارسازی برقرار نمایید و با توکل به خداوند متعال آن نیرو را به نوبه‌ی خود برای دفاع از منابع جمهوری اسلامی ایران آماده کنید.
لازم است قدردانی خود را از تیمسار دریادار علی شمخانی ابراز نمایم.
توفیق شما را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
سید علی خامنه‌ای‌

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی