news/content
نسخه قابل چاپ
1373/07/15

پیام به رئیس‌جمهور در خصوص مبارزه‌ با گران‌فروشی‌

در پی‌ سخنان‌ مهم‌ رئیس‌‌جمهور در نماز‌جمعه‌ امروز تهران‌ در زمینه‌ مبارزه‌ با گرانفروشی‌ پیامی‌ از سوی‌ حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ صادر گردید. متن‌ این‌ پیام‌ به‌ شرح‌ ذیل‌ است‌:
بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌
جناب‌ حجت‌الاسلام‌ والمسلمین‌ هاشمی‌ رفسنجانی‌ رئیس‌‌جمهور محترم‌ و مکرم‌
با سلام‌ و تحیت‌، بیانات‌ امروز جنابعالی‌ در خطبه‌ جمعه‌ درباره‌ مبارزه‌ با گرانفروشی‌ بی‌شک‌ موجب‌ خرسندی‌ مردم‌ عزیز و مورد پشتیبانی‌ قاطع‌ آنان‌ است‌.
گرانفروشی‌ پدیده‌ زشت‌ و ظالمانه‌ای‌ است‌ که‌ بار سنگین‌ آن‌ غالبا بر دوش‌ مردم‌ ضعیف‌ قرار می‌گیرد و از طرفی‌ تلاشهای‌ اقتصادی‌ مسئولان‌ دولتی‌ را که‌ بحمدالله‌ از موفقیت‌ چشم‌‌گیری‌ هم‌ برخوردار بوده‌ است‌ ناموفق‌ جلوه‌ می‌دهد. و زمینه‌ برای‌ تبلیغات‌ خصمانه‌ و دروغین‌ دشمنان‌ را فراهم‌ می‌آورد. بنابراین‌ مبارزه‌ با گرانفروشی‌ مبارزه‌ با یک‌ ظلم‌ مضاعف‌ است‌.
از خداوند متعال‌ مسألت‌ می‌کنم‌ که‌ دولت‌ خدمتگزار را در این‌ کار بزرگ‌ موفق‌ فرماید و از آحاد ملت‌ عزیز و نیز از قوای‌ محترم‌ مقننه‌ و قضاییه‌ نیز می‌خواهم‌ که‌ با دولت‌ در این‌ کار، همکاری‌ و معاضدت‌ نمایند.
والسلام‌ علیکم‌ و رحمةالله‌
سیدعلی‌ خامنه‌ای‌
جمعه‌ 15 مهرماه‌ 73

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی