news/content
نسخه قابل چاپ
1372/10/01

انتصاب نماینده‌ ولی فقیه و سرپرست‌ موسسه‌ کیهان‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ طی‌ حکمی‌ آقای‌ حسین‌ شریعتمداری‌ را به‌ سمت‌ نماینده‌ خود و سرپرست‌ موسسه‌ کیهان‌ منصوب‌ فرمودند. متن‌ حکم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ این‌ شرح‌ است‌:
بسم‌الله‌ الرحمن‌الرحیم‌
جناب‌ آقای‌ حسین‌ شریعتمداری‌ دامت‌ توفیقاته‌
با توجه‌ به‌ استعفای‌ جناب‌ آقای‌ سیدمحمد اصغری‌ و با تقدیر از تلاش‌ پیگیر و دلسوزانه‌ی‌ ایشان‌ که‌ از رجال‌ شایسته‌ی‌ فرهنگی‌ می‌باشند، جنابعالی‌ را که‌ از شخصیت‌های‌ ارزنده‌ و دارای‌ سوابق‌ و شایستگی‌های‌ کم‌‌نظیر فرهنگی‌ و انقلابی‌ و خود وابسته‌ به‌ خانواده‌ی‌ معظم‌ شهید می‌باشید، به‌ عنوان‌ نماینده‌‌ی‌ خود و سرپرست‌ مؤسسه‌ کیهان‌ منصوب‌ می‌نمایم‌.
کیهان‌ مؤسسه‌‌ای عظیم‌ و برخوردار از ظرفیت‌های‌ وسیع‌ است‌، و لازم‌ است‌ که‌ از این‌ سرمایه‌، در راه‌ رشد و اعتلای‌ اندیشه‌ و فرهنگ‌ و آگاهی‌ ملت‌ عزیز ایران‌ به‌ بهترین‌ شیوه‌، بهره‌برداری‌ شود. مطبوعات‌ در ایران‌ اسلامی‌ و انقلابی‌ تکلیفی‌ بزرگ‌ بر دوش‌ دارند که‌ هدایت‌ افکار و تبیین‌ حقایق‌ و دفاع‌ در برابر تهاجم‌ بیگانگان‌، عناصر مهم‌ آن‌ است‌. بی‌تفاوتی‌ در برابر نیازهای‌ فکری‌ ملت‌ ایران‌ و بی‌توجهی‌ به‌ آرمانهای‌ اسلامی‌ و انقلابی‌ آنان‌ که‌ در برخی‌ از مطبوعات‌ کنونی‌ کشور دیده‌ می‌شود سیئه‌ایی‌ است‌ که‌ در قضاوت‌ عمومی‌ مردم‌ ما در حال‌ و آینده‌ و در نهایت‌ در پیشگاه‌ دادگاه‌ الهی‌ در آخرت‌، بخشوده‌ نیست‌. و مقابله‌ و عناد در برابر این‌ آرمانها که‌ آن‌ نیز متأسفانه‌ امروز با سوءاستفاده‌ از آزادیهائی‌ که‌ جمهوری‌ اسلامی‌ خود را بدان‌ پایبند دانسته‌ است‌، در تعدادی‌ نشریات‌ وجود دارد گناهی‌ سنگین‌ و فراموش‌ ناشدنی‌ است‌.
کیهان‌ از جمله‌ی‌ مطبوعاتی‌ است‌ که‌ بحمدالله‌ در طریق‌ رشد و صلاح‌ پیش‌‌رفته‌ و به‌ آن‌ آلودگیها دچار نشده‌ است‌. با این‌ حال‌ انتظار از آن‌ مؤسسه‌ آن‌ است‌ که‌ نقش‌ مثبت‌ خود را هرچه‌ برجسته‌تر و عمیق‌تر سازد و همه‌ی‌ نشریات‌ وابسته‌ به‌ خود را به‌ سمت‌ برترین‌ حد ممکن‌ پیش‌ ببرد. در این‌ مأموریت‌ بزرگ‌، هدایت‌ و توفیق‌ و کمک‌ پروردگار را متضرعانه‌ درخواست‌ نمائید و از کمک‌ همکاران‌ شایسته‌ و مشاوران‌ و مجریان‌ متعهد و کارآمد بهره‌ بگیرید. با حسن‌ عمل‌ و صدق‌ گفتار و شجاعت‌ ادبی‌ و به‌ کارگیری‌ زبان‌ استوار فارسی‌ و اتقان‌ مطالب‌ و روح‌ این‌ همه‌، حفظ جهت‌گیری‌ اسلام‌ ناب‌ محمدی‌ صلی‌الله‌علیه‌وآله‌ و اصول‌ انقلاب‌ اسلامی‌، اعتماد مردم‌ را جلب‌ کنید و تلاش‌ خود را در معرض‌ تعداد هر چه‌ بیشتری‌ از اذهان‌ این‌ ملت‌ با استعداد و برجسته‌ و با عظمت‌ بگذارید.
خداوند جنابعالی‌ و همکاران‌ محترمتان‌ را مشمول‌ کمک‌ خود و عنایات‌ ویژه‌ی‌ حضرت‌ بقیه‌الله‌ الاعظم‌ ارواحنا‌فداه‌ قرار دهد.
یکم‌ دیماه‌ یکهزار‌و‌سیصد و هفتاد و دو مصادف‌ با هشتم‌ رجب‌ 1414
سیدعلی‌ خامنه‌ای

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی