news/content
نسخه قابل چاپ
1372/07/20

انتصاب نماینده‌ ولی‌فقیه در استان‌ مرکزی‌

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ طی‌ حکمی‌ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ آقای‌ حاج‌ شیخ‌‌احمد محسنی‌ گرکانی‌ را به‌ عنوان‌ نماینده‌ خود در استان‌ مرکزی‌ و امامت‌ جمعه‌ اراک‌ منصوب‌ کردند.
حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر انقلاب‌ اسلامی‌ طی‌ حکمی‌ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین‌ آقای‌ حاج‌ شیخ‌ احمد محسنی‌ گرکانی‌ را به‌ عنوان‌ نماینده‌ خود در استان‌ مرکزی‌ و امامت‌ جمعه‌ اراک‌ منصوب‌ کردند.
متن‌ حکم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌ به‌ این‌ شرح‌ است‌:
بسم‌الله‌ الرحمن‌ الرحیم‌
الحمدلله‌‌رب‌‌العالمین‌ و الصلوة و السلام‌ علی‌ محمد و آله‌ الطاهرین‌ و لعنة الله‌ علی‌ اعدائهم‌ اجمعین‌ و بعد، با توجه‌ به‌ فقدان‌ اسفبار عالم‌ مجاهد مرحوم‌ حجت‌‌الاسلام‌ آقای‌ محمودی‌ گلپایگانی‌ امام‌ جمعه‌ فقید اراک‌ و قدردانی‌ از زحمات‌ مخلصانه‌ و طلب‌ آمرزش‌ و علو درجات‌ برای‌ روح‌ ایشان‌، جناب‌ حجت‌‌الاسلام‌ و المسلمین‌ عالم‌ جلیل‌ و با فضیلت‌ آقای‌ حاج‌شیخ‌ احمد محسنی‌گرکانی‌ دامت‌‌افاضاته‌ را به‌ نمایندگی‌ خود و امامت‌ جمعه‌ اراک‌ منصوب‌ می‌کنم‌.
ایشان‌ از شخصیتهای‌ علمی‌ و دارای‌ سوابق‌ افتخارآمیز در علم‌ و عمل‌ می‌باشند و امید است‌ مردم‌ عزیز و وفادار اراک‌ از وجود ایشان‌ کاملا منتفع‌ شوند و معزی‌‌الیه‌ با توفیق‌ الهی‌ به‌ وظائف‌ مهم‌ دینی‌ و اجتماعی‌ خود بپردازند. ایشان‌ هم‌‌چنین‌ مجازند در تصدی‌ امور حسبیه‌ و اخذ وجوه‌ شرعیه‌ و صرف‌ آن‌ در مصارف‌ مقرره‌، و لازم‌ است‌ نصف‌ سهمین‌ مبارکین‌ را جهت‌ صرف‌ در حوزه‌های‌ مقدس‌ علمیه‌ نزد اینجانب‌ ارسال‌ دارند و در همه‌ موارد ایشان‌ را توصیه‌ می‌کنم‌ به‌ آنچه‌ سلف‌ صالح‌ ما بدان‌ توصیه‌ کرده‌اند یعنی‌ رعایت‌ تقوی‌ و اجتناب‌ از هوی‌ و تمسک‌ به‌ احتیاط در امور دین‌ و دنیا. والسلام‌ علیه‌ و علی‌ اخواننا المؤمنین‌ و رحمة‌الله‌ و برکاته‌.
بتاریخ‌ بیست‌ و چهارم‌ ربیع‌‌الثانی‌ 1414 هجری‌ قمری‌ - سیدعلی‌ خامنه‌ای

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی