news/content
نسخه قابل چاپ
1372/06/25

انتصاب حجت‌الاسلام‌ سیدرضا صدر به ریاست نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای طی حکمی آقایان‌ جنتی، اژه‌ای، رازینی، صدر، محمدی عراقی و مصباحی را به‌عنوان‌ نمایندگان‌ خود در شورای مرکزی نمایندگان‌ ولی‌فقیه‌ در دانشگاه‌ها منصوب کردند. ایشان همچنین حجت‌الاسلام سیدرضا صدر را به‌عنوان رئیس و مدیر اجرایی نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها منصوب‌ نمودند.
متن‌ حکم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری به‌ این‌ شرح‌ است‌:
 
بسم الله‌ الرّحمن‌ الرّحیم‌

رشد اندیشه‌ی ناب‌ اسلامی در میان‌ قشرهای دانشگاهی بویژه‌ دانشجویان‌ که‌ سررشته‌دار آینده‌ی کشورند و بهره‌گیری از استعداد و شور و جوشش‌ خداداد این‌ بخش‌ ارزشمند جامعه‌ برای گستردن‌ تفکر درست‌ و تعالی و ایمان‌ زلال‌ دینی در سطح‌ کشور و جهان‌، از جمله‌ی مقاصد بزرگ‌ جمهوری اسلامی بوده‌ و در این‌ راه‌ تلاش‌های ارجمندی به‌ کار رفته‌ است‌.

طنین‌ ندای امام‌ بزرگوار ما همواره‌ در فضای کشور زنده‌ خواهد ماند که‌ دانشگاه‌ مؤمن‌ و متعبد به‌ هدایت‌ الهی را یکی از آرزوهای بزرگ‌ میدانست‌ و فضلای روحانی و دانشگاهی را به‌ همکاری در این‌ راه‌ توصیه‌ میفرمود. بی‌شک حضور علمای ‌دینی و چهره‌های جوان‌ حوزه‌‌ای در عرصه‌ی دانشگاهی کشور در سالهای گذشته‌ که‌ به‌ همکاری شورایی آیات‌ و حجج‌ اسلام‌ حضرات‌ آقایان‌ محمدی گیلانی و محفوظی و جنتی مدیریّت‌ میشد، برکات‌ و آثار فراوانی برجای نهاد و راه‌ را برای مرحله‌ی دیگری از این‌ جهاد ارزشمند گشوده‌ است‌ و جای آن‌ است‌ که‌ از ایشان‌ و نیز از همه‌ی همکارانشان‌ در دانشگاه‌ها صمیمانه‌ تشکّر نمایم‌.

اینک در آغاز دوره‌ای جدید، حضرات‌ آقایان‌ جنّتی، دکتر جواد اژه‌ای، علی رازینی، سیّدرضا صدر، محمود محمدی عراقی، غلامرضا مصباحی را به‌عنوان‌ نمایندگان‌ خود در این‌ کار بزرگ‌ برای سیاست‌گذاری و هدایت‌ حرکت‌ عمومی فضلای روحانی در دانشگاه‌ها و جناب‌ حجّت‌الاسلام‌ آقای سیّدرضا صدر را به‌عنوان‌ رئیس‌ و مدیر اجرایی این‌ نهاد منصوب‌ میکنم‌.

وظیفه‌ی اصلی این‌ نهاد، تأمین‌ حضور عالمانه‌ و هدایتگر روحانیون‌ آگاه‌ و متّقی و آشنا به‌ مسائل‌ دانشگاهی در دانشگاه‌های کشور و حرکت‌ پیگیر و صحیح‌ و هوشمندانه‌‌ی آنان‌ برای منوّر شدن‌ محیط تحصیلات‌ و تحقیقات‌ به‌ فروغ‌ ایمان‌ و عمل‌ صالح‌ و هوشیاری سیاسی و راهبرد انقلاب‌ اسلامی است‌.

مسئولان‌ دانشگاهی موظف‌اند که‌ برابر اساسنامه‌ی این‌ نهاد که‌ مورد تأیید اینجانب‌ است‌ آنان‌ را در انجام‌ مسئولیّت‌ بزرگشان‌ یاری دهند و شورایعالی انقلاب‌ فرهنگی و دیگر شوراهای دست‌اندرکار مقرّرات‌ مورد نیاز این‌ کار را تأمین‌ کنند.

از خداوند متعال‌ فلاح‌ و موفّقیّت‌ دانشجویان‌ عزیز و همه‌ی جوانان‌ کوشا و جدّی کشور بزرگمان‌ و نیز خدمتگزاران‌ و فعّالان‌ امور دانشگاهی را مسئلت‌ میکنم‌.
سیّدعلی خامنه‌ای
۲۵ شهریور ۱۳۷۲
 

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی