news/content
نسخه قابل چاپ
1369/04/09

انتصاب ریاست جدید شهربانی کل کشور

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا در پاسخ به پیشنهاد حجت‌الاسلام نوری وزیر کشور، ضمن تشکر از تلاشهای مخلصانه‌ی تیمسار سرتیپ نیک‌نژاد، با انتصاب تیمسار سرتیپ دوم سید امان‌الله مرتضوی به سمت ریاست شهربانی کل کشور موافقت فرمودند.
حجت‌الاسلام نوری وزیر کشور طی نامه‌ای بحضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا با اشاره به ضرورت هماهنگی گسترده در شهربانی کل کشور در ارتباط با ادغام نیروهای انتظامی پیشنهاد کرد که سرکار سرهنگ سید امان‌الله مرتضوی با ترفیع به درجه سرتیپ دومی به سمت ریاست شهربانی کل کشور منصوب گردد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا نیز در پاسخ به نامه‌ی وزیر کشور مرقوم فرمودند:
 
بسمه تعالی
با ترفیع و انتصاب نامبرده موافقت می‌شود. لازم است از تلاش مخلصانه‌ی تیمسار سرتیپ نیک نژاد در دوران خدمت به شهربانی و کشور صمیمانه تشکر کنم. امید است تمیسار سرتیپ دوم سید امان‌الله مرتضوی و همه ی کارکنان محترم شهربانی با جدیت و مجاهدت وظائف مهم خود را چنانکه شایسته‌ی پلیس و شهربانی انقلاب اسلامی است به انجام رسانند و همواره مشمول توفیقات الهی باشند.

سیدعلی خامنه‌ای
  9 تیر 69

پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی