news/content
نسخه قابل چاپ
1381/07/04

پیام به مناسبت روز شهیدان در هفته‌ی دفاع مقدس

بسم‌اللَّه‌الرّحمن‌الرّحیم

بار دیگر فرا رسیدن روز شهیدان در هفته‌ی دفاع مقدس، دلها را به یاد عزیزترین فرزندان ملت ایران به تپش می‌افکند و خاطره‌ی همیشه زنده‌ی این زندگان جاوید را جلوه‌ئی تازه می‌بخشد. ملت ما استقلال و عزت خود را مرهون خون پاک رادمردانی است که سرمایه‌ی حیات و نشاط خود را به آرمانهای والا و ارزشهای متعالی نظام اسلامی تقدیم کردند و پرچم اسلام ناب محمدی صلی‌اللَّه‌علیه‌وآله را که به دست امام و امت به اهتزاز درآمد، برافراشته نگاه داشتند.

امروز سران استکبار جهانی اعتراف میکنند که در دوران دفاع مقدس، قشون مهاجم را با همه‌ی توان تجهیز می‌کرده و کینه‌ی خود با نظام اسلامی و ملت مؤمن و شجاع انقلابی ایران را با کمک همه جانبه به مهاجمان بعثی بُروز میداده‌اند. بازوی توانای ملت ایران یعنی جوانان و مردان فداکار و مؤمن و پشت سر آنان، خانواده‌ها و کسانشان، دشمن را ناکام ساخت و ساز و برگ امپراتوریهای استکبار را به سُخره گرفت و نظام اسلامی و این ملت مقاوم، در جهان و تاریخ، سرافراز شدند. خون شهیدان عزیز ما بهای بزرگی است که ملت ایران برای حفظ شرف و استقلال و دین و عزت خود پرداخته است. امروز تعظیم در برابر این مجاهدان راه خدا وظیفه‌ی وجدانی و اخلاقی هر مسلمان و هر ایرانی است. چهره‌ی نورانی و جذاب شهیدان والامقام، الگوی همه‌ی جوانانی است که هویت اسلامی و ایرانی خود را ارج می‌نهند و سلطه‌ی سیاسی و فرهنگی و اقتصادی بیگانگان را ذلتی بزرگ و تحمل‌ناپذیر برای خود میدانند. امروز نیز ملت شجاع و جوانان سرافراز ما نقش ایمان و عزم راسخ ملی را در حفظ ثروتهای مادی و معنوی خویش، بخوبی می‌دانند و در عرصه‌های گوناگون آن را نشان خواهند داد ان‌شاءاللَّه.

از خداوند متعال علوّ درجات شهیدان عالی مقام و شادی روح مطهّر امام شهیدان را مسألت میکنم و امیدوارم ملت بزرگ و جوانان عزیز ما مشمول ادعیه‌ی زاکیه‌ی حضرت بقیةاللَّه ارواحنافداه باشند.

والسّلام علیکم و رحمةاللَّه

سید علی خامنه‌ای


 

آخرین‌ها
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی