news/content
پیوندهای مرتبطبياناتبياناتصوتصوتپیشخوانپیشخوان
1391/03/12

العبد الصالح | زمان‌شناس



در آستانه‌ی سالروز رحلت ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی رحمه‌الله، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR در کلیپ‌های صوتی «العبد الصالح» از پنج‌شنبه به مدت پنج روز به بازخوانی گلچینی از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره‌ی امام راحل پرداخته است.
این کلیپ‌ها با مطلع «السّلام علیک ایّها العبد الصّالح المطیع ‌للَّه و لرسوله و لامیرالمؤمنین اشهد انّک‌  قد اقمت الصّلوة و اتیت الزّکوة و امرت بالمعروف و نهیت عن المنکر  و جاهدت فی ‌اللَّه حقّ جهاده حتّی اتاک الیقین فرحمک اللَّه حیّا و میّتا» در دسترس کاربران قرار گرفته است.
دومین قسمت از این مجموعه با عنوان «زمان‌شناس» امروز منتشر شد.

https://farsi.khamenei.ir/themes/fa_def/images/home/rect-1-n.gif بخش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب اسلامی که در این کلیپ می‌شنوید:
امام ما هم که می‌بینید این‌قدر خدای متعال او را به مقام رفیع رساند - و رفعناه مکانا علیّا - و علی‌رغم همه عوامل در سرتاسر دنیای مادّیت و استکبار که می‌خواستند او را محو کنند، به فراموشی دهند و کوچک کنند، او را حفظ و بزرگ کرد و ماندگار و جاودان نمود، علّت همین بود که این سه خصوصیت را داشت: اوّلاً با اخلاص بود و برای خود چیزی نمی‌خواست؛ ثانیاً به خدای خود اعتماد داشت و می‌دانست که کار و هدف، تحقّق پیدا خواهد کرد - به بندگان خدا هم اعتماد داشت -ثالثاً زمان و «موقع» را از دست نداد. در لحظه لازم، اقدام لازم، صحبت لازم، اشاره لازم و حرکت لازم را کرد.
انقلاب عظیمی اتّفاق افتاد که هنوز هم دشمنان این انقلاب از گیجی آن خارج نشده‌اند و نمی‌توانند این انقلاب را درست بشناسند! من این را ادّعا می‌کنم و می‌توانم ثابت کنم. از کارهایشان، از حرفهایشان، از تدابیری که به خیال خودشان برای نابود کردن انقلاب می‌اندیشند، درست معلوم می‌شود که این انقلاب را هنوز نشناخته‌اند. هفت گنبدِ گردون از این انقلاب پُر از صداست؛ اما آن کوته نظران سخن را به این مختصری گرفته‌اند که خیال می‌کنند با دو کلمه حرف و با یک اشاره و با یک لبخند، همه قضایا تمام شده است! ساده‌لوحتر از آنها، پیروان و مریدانشان هستند که گاهی در این‌جا هم همان حرفها را تکرار می‌کنند! به لبخند آنها، این بیچاره‌ها هم لبخند می‌زنند! این انقلاب، بزرگ است. این انقلاب، ریشه در دلها و در تاریخ و در سطح جهان مادّیِ امروز دارد.
بیانات در دیدار جمعی از پاسداران و بسیجیان ۱۳۷۷/۰۹/۰۲
پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله‌العظمی سيدعلی خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) - مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی